irrbloss_83 skrev 2016-11-15 10:03:08 följande:
Jag har lite samma problem som du, igår hade jag BT 160/100, min BM säger att det antagligen beror på belastning av kroppen. Nu är jag ju längre gången än du, 40+5 idag, men mina problem började ungefär i samma tid som du. Så länge du inte har protein är det bra, och skulle du mot förmodan få havandeskapsförgiftning blir den sannolikt "mild", den brukar bli det när den kommer sent i graviditeten. Dessutom är ju bebis snart färdigbakad.
Håll ut och försök håll dig lugn bara. :)
Ja, snart är bebis färdigbakad, det känns längre bort än vad det är. Men man blir lite otålig mot slutet! Hoppas att det händer något för dig snart också! :)
Björckan skrev 2016-11-15 15:34:06 följande:
Jag förstår att du oroar dig men 140/75 låter inte föt högt. Det är en press på kroppen att vara gravid och det märks ju på BT. Mitt gick också upp mot slutet. Med första barnet hade jag 140/90 och lite protein i urinet, men ingen havandeskapsförgiftning! Som jag har förstått det så är det undertrycket som är viktigast att ha koll på.
Sen har jag en bekant som födde den 22:e dec för några år sedan och som jag förstod det så var det väldigt lungt och skönt på BB och lite julmys sådär så det ska du nog inyte oroa dig för...
Jag har dock full förståelse för att du är trött nu på slutet! Försök att göra saker som du tycker om, i den mån du kan. Alla små glädjeämnen är bra liksom för att hålla humöret uppe!
Tack för pepp! Jobbar hemifrån nu november ut, och har inte direkt möjligheten att vara social. Vill inte klaga för mycket för sambon, vill liksom vara på gott humör när han kommer hem, men det är så skönt att kunna prata av sig med någon som förstår.
Okej, det var ju skönt att höra, då kan man äta obegränsade mängder pepparkakor och lussebullar (kanske får man det istället för födelsemackan) ;)
Glädjeämnen just nu är mest att äta nått gott, haha så himla simpelt. Var sjukt sugen på chokladbollar, men trött, så slutade med att jag gjorde chokladbollssmet, hällde på pärlsocker och åt direkt med sked ur bunken. Inget glory moment precis.