Inlägg från: Anonym (Intro) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Intro)

Introvert i ett extrovert samhälle

Har blivit nekad jobb (eller intervju hos arbetsgivaren) efter att jag nämnt (av ren experiment) på intervju hos bemanningsföretag att jag är introvert.

De sa rent ut att för denna tjänst behövs det en mer utåtriktad person. Tjänsen var typ orderhandläggare på ett pytelitet tekniskt företag.

• Anonym (Intro)
    Anonym (Intro) skrev 2016-08-27 07:55:19 följande:

Har blivit nekad jobb (eller intervju hos arbetsgivaren) efter att jag nämnt (av ren experiment) på intervju hos bemanningsföretag att jag är introvert.

De sa rent ut att för denna tjänst behövs det en mer utåtriktad person. Tjänsen var typ orderhandläggare på ett pytelitet tekniskt företag.

Just det. Och snart är det dags för studier för mig. Säger bara ett ord. GRUPPARBETE!

Mardröm. Tycker att det är oacceptabelt att man som vuxen människa ska pressas att göra skolprojekt tillsammans med andra, när man lider av det och vill göra allt själv, vill kunna koncentrera sig och det är det bästa sättet att lära sig något för min del
  • Anonym (Intro)
    Anonym (Introextro) skrev 2016-08-27 08:01:56 följande:

Nja, faktiskt inte eftersom skolan ska vara förberedande för arbetslivet. Introverta har än större anledning att vara med på gruppuppgifterna.

Jag har ingen anledning. Jag är 35 år och kan föra samtal och samarbeta med människor, ingen skulle uppfatta mig som otrevlig eller osocial. Det handlar om att alla har egna sätt att lära sig saker o ting, och om hur man mår inuti i olika sammanhang
  • Anonym (Intro)
    Anonym (Introextro) skrev 2016-08-27 07:59:07 följande:

Bra exempel och det speglar verkligheten. Minns hur min chef på ett dåvarande var då otroligt nöjd med mig eftersom jag var så social och höjde stämningen och inställningen bland de anställda.

Good for you.
  • Anonym (Intro)
    Anonym (Introextro) skrev 2016-08-27 09:35:37 följande:

Nu kan inte skolan anpassas efter hur du personligen skulle vilja ha det som individ.

Öh? Varför inte?
  • Anonym (Intro)
    Anonym (Introextro) skrev 2016-08-27 10:04:10 följande:

Dels pga att skolan förbereder för arbetslivet. Dels pga effektivitet.

Svaga argument.

Jag är inte något flockdjur, jag är individ och vill bli hörd och tagen hänsyn till

Mitt arbetsliv ska jag anpassa till mina behov själv.
  • Anonym (Intro)
    Anonym (Tjuren Ferdinand) skrev 2016-08-27 09:55:00 följande:

Så man ska tvinga sig själv att bli extrovert fast man inte vill menar du?

Precis. Tänk om man inte vill bli extrovert?
  • Anonym (Intro)
    Anonym (Tjuren Ferdinand) skrev 2016-08-27 10:26:50 följande:

Ja och som jag skrev tidigare i tråden så kan jag vara väldigt social under rätt omständigheter. Jag vet att Obama beskrivs som introvert till exempel. Så man kan i allra högsta grad lyckas i livet fast man är introvert. Jag vägrar bli extrovert av anledningen att andra vill att jag ska bli det. Man kan ju liksom inte bara förinta hela sin personlighet bara sådär.

Förstår fullständigt, är likadan :)
  • Anonym (Intro)
    Anonym (Introextro) skrev 2016-08-27 11:34:18 följande:

Samhället blir mer och mer extrovert. Allt färre lever på en gård med få grannar.

Tvinga? Det handlar bara om att uppfostra människor och lär dem sociala regler.

Du låter väldigt provocerande.
  • Anonym (Intro)
    Anonym (Introextro) skrev 2016-08-27 12:12:19 följande:

Jag är realist. Det kan upplevas som provokativt, ja. Det är dock inte mitt syfte.

Att vara realist har inget att göra med arrogans.

Dessutom är det bara din egen small minded synpunkt du propagerar, ska inte ens försöka att argumentera med dig
  • Anonym (Intro)
    Velouria skrev 2016-08-28 19:56:33 följande:
    Jag är introvert och känner som du. Presterar bäst när jag får jobba självständigt och presterar nästan inget i grupp trots att jag vet att jag är bra på uppgiften. Antingen dominerar jag hela gruppen eller så blir jag helt passiv, och det senare hamnar jag i till slut eftersom jag får skuldkänslor när jag känner att jag dominerar i gruppen. Vill inte köra över folk. Och när jag jobbar självständigt vill jag ha stöd i bakgrunden som jag kan vända mig till vid behov. Så, jobvar bäst helt själv. Då blir jag riktigt självsäker och briljerar.
    precis!! exakt!
  • Anonym (Intro)
    Velouria skrev 2016-08-28 19:56:33 följande:
    Jag är introvert och känner som du. Presterar bäst när jag får jobba självständigt och presterar nästan inget i grupp trots att jag vet att jag är bra på uppgiften. Antingen dominerar jag hela gruppen eller så blir jag helt passiv, och det senare hamnar jag i till slut eftersom jag får skuldkänslor när jag känner att jag dominerar i gruppen. Vill inte köra över folk. Och när jag jobbar självständigt vill jag ha stöd i bakgrunden som jag kan vända mig till vid behov. Så, jobvar bäst helt själv. Då blir jag riktigt självsäker och briljerar.
    precis!! exakt!
Svar på tråden Introvert i ett extrovert samhälle