Inlägg från: Anonym (D'archangel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D'archangel)

Introvert i ett extrovert samhälle

ok, jag har en del "introverta" omkring mig och det blir mer och mer klart för mig att det är omskrivning för att ha dålig social kompetens.
    Aversionen mot "ytliga" konversationer är som bortblåst när dom är mer sina närmaste polare. Käften går i ett om typ absolut ingenting. Ofta är det personer som alltid ska ha saker på sitt sätt och som gör sig omöjliga överallt. De här personlighetstesterna har gett dom ett sätt att vända sina brister till att dom skulle tillhöra någon sorts elit.

Lätt att komma och tjuta över att "samhället" skulle vara emot de introverta när det snarare handlar att denna självutnämnda elit vägrar ta ansvar för sociala situationer på arbetsplatsen och i privatlivet. Bara för att du inte fixar att underhålla ett socialt nätverk så kan liksom inte staten träda och skaffa dig jobb och kompisar.

Om det är något som är symtomatiskt för år 2016 så är det att *alla* typer av personliga tillkortakommanden ska kompenseras för av "samhället". Herregud, glöm samhället. Gör din egen grej. Bara för att ingen applåderar så innebär det inte att du är mobbad. 

Svar på tråden Introvert i ett extrovert samhälle