• katrinp

    Mat

    Hejsan!

    Jag skulle behöva lite hjälp. Vi håller på att planera dop till vår lilla och har då hyrt församlingshemmet. Dock finns där ingen ugn. Skulle behöva tips på mat som man kan servera antingen kall eller som man kan steka till på platta relativt enkelt. Har funderat på typ varmrökt lax med sallad men tycker att det känns somrigt och dopet kommer att vara i november.. Vidare tankar är att ev servera tacos. Men skulle behöva några fler tips om någon har några bra idéer.

    Tacksam för tips!

  • Svar på tråden Mat
  • katrinp

    Varför absolut inte tacos?

    Känns inte potatissallad ganska somrigt eller är der bara jag som upplever det så?

    Tar gärna emot tips på paj som kan serveras kall, hat tyvärr totalt stopp.. Kan bara tänka köttpajer tex kyckling och köttfärs.

  • Sommar15

    Tycker inte heller att tacos passar på dop. Ska vara lite mer finstämt och inte slabbigt som man äter mes händerna liksom. Hade röstat ner hamburgare också :)

    De flesta pajer funkar tycker jag - köttpajer absolut men typ ost/broccoli, spenat/fetaost, soltorkad tomat... Alla möjliga! :)

  • mammalovis
    katrinp skrev 2016-08-27 17:18:22 följande:
    Varför absolut inte tacos?

    Känns inte potatissallad ganska somrigt eller är der bara jag som upplever det så?

    Tar gärna emot tips på paj som kan serveras kall, hat tyvärr totalt stopp.. Kan bara tänka köttpajer tex kyckling och köttfärs.
    Visst tacos kan funka så, men då får man ju äta kalla skal och räkna med att det blir väldigt slabbigt, mer barnkalasmat.

    Soppa fungerar ju, kall paj, pastasallad, grytor, köttfärssås och spaghetti, smörgåstårta och kaffe. 

    Laxpaj med tomater och gräddfilsbas funkar ju, men är inte så matigt dock.
Svar på tråden Mat