• Carrolkpg

Bf april 2017

Hej!

Jag är 35 år och gravid med mitt första barn. Jag har Bf i mitten av april 2017. Jag plussade förra veckan och är nu i v. 7 (6+6). Vore kul att hitta andra som också väntar sitt första barn, gärna ni som är 30+, men det spelar egentligen ingen stor roll. Kul att utbyta tankar med andra blivande förstagångsmammor :). Om det är några som vill följas åt i detta kan vi starta en sluten grupp på Fb. Jag finns i Linköping...

• Svar på tråden Bf april 2017
  • Carrolkpg

Nu har jag varit på ultraljud och bm såg ingenting :(. Det såg "annorlunda" ut på mig som hon sa. Fick ta två nya test och de visade positivt. Måste tillbaka om två veckor för att se om det syns något i livmodern då. Kan lika gärna vara ett ägg som blivit befruktat och sen gått tillbaka. Men bm trodde att det var en väldigt tidig graviditet. Så är inte i v.8 :/. Så kan det visst bli när man inte har helt regelbunden mens alla gånger. Skapligt förvirrad nu :(. Så Bf i april blir det nog inte... Bara vänta i 2 veckor....

• Rubia87

Hmm, vad märkligt. Vad tråkigt om det är så :/ Men man vet ju aldrig, kanske som sagt bara är väldigt tidigt och därför svårt att se något? Håller tummarna för att det är så iallafall! Hur oregelbunden har din mens varit? Ja då får vi vänta och se.. Var inte orolig och försök att bara ta det lugnt.

Jag ringde och skrev in mig idag och ska ha hälsosamtal om två veckor, sedan ett första ul i vecka 12. Känner mig dock inte alls gravid om jag ska vara ärlig, borde väl vara tacksam över att må såhär bra men det skulle vara skönt med ett tidigare ul bara för att säkerställa att allt verkar ok..

Kul att du hittat hit SaraVandelay :) Hur mår du såhär långt?

• Carrolkpg

Min mens är inte så oregelbunden och jag vet ju när jag hade den sist. Därav uträkning av Bf. Har googlat runt på nätet och förstått att det inte är alltid man ser nåt vid tidigt Vul. Troligtvis stämmer väl inte beräkningarna om hur långt jag är gången. Vill att två veckor ska ha gått nu :/. Igår gick jag hem från jobbet för att jag fick så ont i magen och hugg i underlivet. Men jag blöder inte och bm sa att hon inte hittade något som var farligt iallafall. Klart man blir orolig :(. Det enda hon såg var att slemhinnan i livmodern blivit tjockare. Så nu måste jag vara väldigt uppmärksam på mina symptom under de här veckorna.

• SaraVandelay

Hej igen,

Jag mår sådär. Väldigt illamående och spyr en hel del vilket jag hoppas går över snart. Jag har inte tänkt göra KUB så egentligen ska vi i Stockholm då inte få ultraljud förrän runt vecka 19-20 men som tur är så är min svägerska gynekolog så hon ska göra ett första ultraljud på mig antingen på fredag eller nästa vecka då jag är åtminstone 9+0- Enligt henne är det svårt att få fram så mycket information innan dess så vi får hålla tummarna att det är så för dig Carro, att de bara inte ser så mycket nu för att du är så tidigt gravid.

För min pendlar det ganska mkt i känslor och jag är orolig för att ta ut nån lycka i förväg. Jag längtar så efter att förhoppningsvis få höra ett hjärtljud. Det skulle få mig att kunna slappna av lite mer. Nu oroar jag mig så fort jag inte varit illamående på kanske 10 timmar och tror att nått hänt. Inte så rimligt kan man tänka. 

• SaraVandelay

Såg nu att det blivit lite förvirrat. Skrev fel i första meddelandet. igår var jag i vecka 9 (8+0). Det är lite snurrigt att förstå hur det där fungerar... men som sagt när man varit gravid i 9 veckor (alltså som jag inte varit än) så kan man börja tyda saker även från ultraljud på magen. 

• Carrolkpg

Jobbigt med illamående. Jag har inte märkt av det än men det kommer kanske snart. Du ska inte vara orolig bara för att du inte mått illa på ett tag. En del blir inte ens illamående, hoppas jag tillhör den skaran :). De flesta runt omkring mig har haft graviditeter utan så mycket illamående och de har mått väldigt bra :). Kunde förresten inte hålla mig utan tog ett nytt graviditetstest. Det visade på +3 veckor så är nog i v 5-6, så det blir nog snarare en majbebis. Men man vet aldrig, får lugnt sitta i båten och vänta :). Skönt att du ska på ul snart. Känner liksom du att jag inte vill ta ut någonting i förskott. Måste få se bebis för att jag ska förstå att det är sant.

SaraVandelay skrev 2016-08-30 14:51:41 följande:

Hej igen,

Jag mår sådär. Väldigt illamående och spyr en hel del vilket jag hoppas går över snart. Jag har inte tänkt göra KUB så egentligen ska vi i Stockholm då inte få ultraljud förrän runt vecka 19-20 men som tur är så är min svägerska gynekolog så hon ska göra ett första ultraljud på mig antingen på fredag eller nästa vecka då jag är åtminstone 9+0- Enligt henne är det svårt att få fram så mycket information innan dess så vi får hålla tummarna att det är så för dig Carro, att de bara inte ser så mycket nu för att du är så tidigt gravid.

För min pendlar det ganska mkt i känslor och jag är orolig för att ta ut nån lycka i förväg. Jag längtar så efter att förhoppningsvis få höra ett hjärtljud. Det skulle få mig att kunna slappna av lite mer. Nu oroar jag mig så fort jag inte varit illamående på kanske 10 timmar och tror att nått hänt. Inte så rimligt kan man tänka. 

• Idaohman

Hallå. Jag är snart 28år och väntar mitt första barn, är nu gravid i v9 (8+0) bf 10 april. Ska till BM imorgon på första kollen så vi får se om dom säger något annat datum då. Jag och min sambo har försökt i ca 8-9 månader så när pluset kom så kunde jag inte riktigt tro de. Men nu är de där med symtomen och allt. Jag mår väldigt illa de flesta dagar och har ett luktsinne som inte är att ta för hackor. Va roligt med en april tråd????

• Carrolkpg

Hej! Kul att du hittat hit :). Det där illamåendet väntar jag på men hoppas att det inte kommer. En del gravida mår ju inte illa alls. Jag är inte så långt gången som jag först trodde. Är i V5-6 . Så jag kanske inte har Bf i april längre. Antingen i slutet av april eller början på maj. Men jag stannar i denna tråden iallafall :).

Idaohman skrev 2016-08-30 16:51:52 följande:

Hallå. Jag är snart 28år och väntar mitt första barn, är nu gravid i v9 (8+0) bf 10 april. Ska till BM imorgon på första kollen så vi får se om dom säger något annat datum då. Jag och min sambo har försökt i ca 8-9 månader så när pluset kom så kunde jag inte riktigt tro de. Men nu är de där med symtomen och allt. Jag mår väldigt illa de flesta dagar och har ett luktsinne som inte är att ta för hackor. Va roligt med en april tråd????

• SaraVandelay
    Carrolkpg skrev 2016-08-31 07:38:52 följande:

Hej! Kul att du hittat hit :). Det där illamåendet väntar jag på men hoppas att det inte kommer. En del gravida mår ju inte illa alls. Jag är inte så långt gången som jag först trodde. Är i V5-6 . Så jag kanske inte har Bf i april längre. Antingen i slutet av april eller början på maj. Men jag stannar i denna tråden iallafall :).

Jag vill inte göra dig besviken men mitt illamående slog till direkt från vecka 7... men hoppas såklart att andra ska klara sig. 
    Ja stanna, detta behöver ju inte va en grupp för just april. Det är ju inte det viktiga här. 
  • Idaohman
    Carrolkpg skrev 2016-08-31 07:38:52 följande:

Ja vi får verkligen hoppas att du klarar dig. För mig började de vecka 6 sen kan jag ha bättre och sämre dagar. Har börja bli så himla sugen på saltlakrits. Skulle kunna äta de till middag haha.

Var för övrigt hos BM idag och dom sa att bf blir 9/4 kommer nog ändras igen efter ultraljud. :)
Svar på tråden Bf april 2017