Jobbigt med illamående. Jag har inte märkt av det än men det kommer kanske snart. Du ska inte vara orolig bara för att du inte mått illa på ett tag. En del blir inte ens illamående, hoppas jag tillhör den skaran :). De flesta runt omkring mig har haft graviditeter utan så mycket illamående och de har mått väldigt bra :). Kunde förresten inte hålla mig utan tog ett nytt graviditetstest. Det visade på +3 veckor så är nog i v 5-6, så det blir nog snarare en majbebis. Men man vet aldrig, får lugnt sitta i båten och vänta :). Skönt att du ska på ul snart. Känner liksom du att jag inte vill ta ut någonting i förskott. Måste få se bebis för att jag ska förstå att det är sant.
SaraVandelay skrev 2016-08-30 14:51:41 följande:
Hej igen,
Jag mår sådär. Väldigt illamående och spyr en hel del vilket jag hoppas går över snart. Jag har inte tänkt göra KUB så egentligen ska vi i Stockholm då inte få ultraljud förrän runt vecka 19-20 men som tur är så är min svägerska gynekolog så hon ska göra ett första ultraljud på mig antingen på fredag eller nästa vecka då jag är åtminstone 9+0- Enligt henne är det svårt att få fram så mycket information innan dess så vi får hålla tummarna att det är så för dig Carro, att de bara inte ser så mycket nu för att du är så tidigt gravid.
För min pendlar det ganska mkt i känslor och jag är orolig för att ta ut nån lycka i förväg. Jag längtar så efter att förhoppningsvis få höra ett hjärtljud. Det skulle få mig att kunna slappna av lite mer. Nu oroar jag mig så fort jag inte varit illamående på kanske 10 timmar och tror att nått hänt. Inte så rimligt kan man tänka.