Anonym (Haft) skrev 2016-08-27 23:41:29 följande:
Haft nervborrelia precis.
Noterade rött märke i knävecket. Glömde bort det. Tänkte att det var någon insekt eller nåt.
Noterade det igen. Då hade den karaktäristiska ringen för borrelia uppstått.
Fick vanlig antibiotika för borrelia. (Kåvepenin)
Dag 9 av 10 som jag tagit antibiotikan domnade halva ansiktet och halsen bort. Jag fick ta taxi till akuten mitt i natten.
Blev inlagd på övervakningen. De konstaterade nervborrelia.
Fick doxycyklin utskrivet, två tabletter om dagen. Ingen träning, ingen exponering för solljus, sjukskriven sju dagar.
Haft spasmer, ryckningar och domningar.
Fick ta ryggmärgsprov. (Rysare)
Nu på köpet har jag fått obalans och klåda i underlivet av den starka antibiotikan.
Kuren är klar men jag har fortfarande nervryckningar och i knävecket är det fortfarande delvis domnat och ett märke.
Har blivit så rädd för fästingar att jag lagt ut min bostad i skogen till försäljning.
Exakt så var det för mig med. Ring i knävecket. Domningar i halva ansiktet under Kåvepeninkuren. Efter fyra(!) starka doxycyklinkurer klingade de värsta symtomen av: domningarna, influensakänslan, tryckkänslan i huvudet, yrseln. Vidrigt men jag kan inte hålla mig borta från skärgården för det. Finns alltid en orm i paradiset..
Tyvärr så är vården ganska kass när det gäller Borrelia. Jag träffade helt sjukt puckade läkare. Förhoppningsvis kommer den bli bättre nu när fästingarna och fallen ökar..