• Meus Veritas

Tradera skadad produkt

Tycker det beror på om skadan kan ha uppstått under frakten och om varan var ordentligt paketerad. Var den det så tycker jag att pengarna tillbaka för enbart varan är rimligt.
    Är skadan däremot sådan att den inte kunnat uppstå under frakten och det inte nämnts något om en skada i annonsen så ska du självklart ha tillbaka pengarna för både vara och frakt.

• Meus Veritas
    Virriga Vera skrev 2016-08-28 17:55:28 följande:
    Nej, jag tycker inte att den var bra packad, men säljaren tycker det. Lite bubbelplast runt och tidningspapper i. Sedan svart sopsäck och tejp.  Jag anser att man skickar ett sådant objekt väl förpackat i en kartong, det är glas det handlar om. Nu kostar denna lykta över 500:- ny så jag är väldigt besviken att den var trasig, men nu är det som det är och jag tänker inte bråka om småsummor. Ville bara veta vad som är vanligt.
    Ja då är det ju hennes fel eftersom hon borde insett att man inte paketerar glas på det sättet. Men nu är det ju som du säger utagerat och säljaren har förhoppningsvis lärt sig någonting av det. Skönt att det ändå inte var några större summor även om jag kan tycka att det är en principsak
Svar på tråden Tradera skadad produkt