• Hannapanna08

Gravid??

Hej! Jag och min kille håller på att försöka skaffa vårt första barn. Jag är lite fundersam för min men är utesluten med 2-3 dagar och har ont i brösten men mest längst in mot kroppen och har molande värk i nedre delen av magen och mår illa på morgonen. Men har gjort ett test för ca en vecka sen som visa negativt så nu börjar jag tro att jag kan vara sken gravid. Men är för rädd att göra ett nytt test fast jag borde. Någon annan som vart med om samma sak?

• Svar på tråden Gravid??
  • Wasserdroppen

Ett graviditetstest kan vara negativt så tidigt. Ta ett till med morgonurin inom de närmsta dagarna så får du se.

• Fian88

Om du testade dig för 7 dagar sedan men mensen beräknades komma för 2-3 dagar sen så var det antagligen för tidigt att testa, ägget kanske inte ens hade fäst än. Så säger som ovan, ta ett nytt test och med morgonurin:)

• Hannapanna08

Jag gjorde ett test idag som visade possessivt! ???? Är i vecka 4-5! Ska skriva in mig på Danderyd prima liv i oktober sa barnmorskan jag pratade med ????

Tack för era fina och bra svar!

• Fian88
    Hannapanna08 skrev 2016-08-29 18:09:18 följande:

Jag gjorde ett test idag som visade possessivt! ???? Är i vecka 4-5! Ska skriva in mig på Danderyd prima liv i oktober sa barnmorskan jag pratade med ????

Tack för era fina och bra svar!

Grattis!! Du har en spännande och omvälvande resa framför dig:). Väntar själv mitt andra barn och såå mycket lugnare den här gången haha;)
  • Hannapanna08

Tack så mkt fian88!! Jag har inte riktigt smält de än men är jätte glad!! Hur var din första graviditet? Och hur långt gången är du med baby nr 2 :)

• Fian88
    Hannapanna08 skrev 2016-08-29 22:01:57 följande:

Tack så mkt fian88!! Jag har inte riktigt smält de än men är jätte glad!! Hur var din första graviditet? Och hur långt gången är du med baby nr 2 :)

Min första var väldigt bra! Inga krämpor alls förutom en del foglossning sista veckorna:). Den här graviditeten mådde jag illa fram till v 13-14, haft halsbränna och började känna av fogarna redan i v 18-20, även lågt hb så har varit väldigt trött (tar starkare järntabletter nu och hoppas dom gör susen). Pojkar båda gångerna ska jag tillägga:). Är i v 27 nu:)
  • Hannapanna08

Okej de är verkligen intressant hur olika alla graviditeter kan vara :)

Jag har vart gravid en gång tidigare men va tvungen att göra abort vilket va hemskt men de rätta just då... Och första gången mådde jag jätte illa hela tiden och denna gång knappt nått, lite ibland men annars mår jag rätt bra :)

Fina88
Svar på tråden Gravid??