• Anonym (Ledsen)

Det fattas 1000:- ??

Aldrig har jag varit med om något konstigt i hela mitt liv.

1000:- har blivit slukade från planeten eller så har dom fått vingar och flugit iväg.

Jag brukar månadsspara och denna månaden hade jag 12.000:- i plånbok som jag lägger dom. Det är en sån här liten plånbok med zip, ni vet som man kan låsa sina fickor tex så det är helt omöjligt att dom ramlar därifrån.

JAG HAR ALDRIG ALDRIG GÅTT UT MED DESSA PENGAR, så att jag har tappat dom ute kan vi utesluta.

I morse när jag vaknade räknade jag pengarna som jag alltid brukar göra. Då var det 12.000:- och jag la dom tillbaka.

Därefter visade jag pengarna för min mamma. Jag tog ut alla pengar och la dom på soffan som mamma satt på. Vi satt och pratade om hur mycket jag skulle ge ifrån mig varje månad. Så vi la ifrån vissa sedlar och la dom på bordet, sen tog vi dom och la dom på soffan, när vi till slut kom överens om hur mycket jag skulle ge så la jag tillbaka pengarna i plånboken utan att räkna hur mycket jag hade.

Därefter gick jag till mitt rum med plånboken och jag lämnade aldrig rummet.

En halvtimme senare kommer min kusin och min lilla syster på besök, dom sätter sig på soffan där jag och mamma hanterade pengarna idag. Dom satt där hela tiden och ingen av dom reste sig alls.

Dom satt hos oss i kanske 1 timme sen hade min lilla syster bråttom, ingen aning varför,men hon hade bara bråttom hem till sin man så dom reste sig och gick.

Jag gick sen till mitt rum och tog ut pengarna ur plånboken. Jag ville bara räkna en sista gång innan jag tänkte gå lägga mig sova, men då var det bara 11.000:-

Jag gick till min mamma och jag sa att jag har tappat bort pengar, hon började irritera mig eftersom hon flinade, så jag trodde att hon skämtade med mig och att hon hade dom, men det hade hon inte.

Jag räknade minst 10 gånger till och det var 1000:- som fattades !

Jag började misstänka att det var min syster eftersom hon hade så bråttom hem. Dels har hon en del skulder hos kronofogden också. Och hon är riktigt pengar galen, det går inte en dag utan att hon skickar SMS och frågar om jag kan swisha henne 20:-

Ja, hon är riktigt fattig kan man säga och får inte CSN eftersom hon inte sköter skolan.

Min kusin är den underbaraste, hon misstänker jag INTE ALLS ! Det har hänt att hon hittat pengar och sagt till att hon hittade dom.

Jag började misstänka starkt min syster eftersom som hon som sagt hade bråttom hem och för att hon är pengar galen, mest för att hon satt på den soffan där jag grejade med pengarna med mamma idag.

Jag har frågat systern på facebook och hon blev sur. Hon säger att hon aldrig i hela sitt liv hade tagit så mycket pengar ifrån mig, att det är respektlöst osv. Så hon svor på gud att det inte är hon som har tagit.

Jag misstänker starkt att jag glömde bort 1000:- på soffan när jag visade pengarna för mamma idag efterom jag tog allihop, och därefter räknade jag dom inte när jag skulle lägga tillbaka dom i plånboken.

Jag var aldrig i vardagsrummet när dom kom in, och det är då jag misstänker att systern såg 1000:- och la dom i fickan, jag kom ut när jag hörde deras röster och jag satt där med dom, och dom satt i vardagsrummet hela tiden.

Detta är helt jävla konstigt. Det var 2 stycken 500 hundra sedlar som har försvunnit.

Dom kan inte bara försvinna så. Som jag skrev förut så gick jag aldrig ut med pengarna utan dom har bara varit inomhus i denna plånbok som jag sparar dom i.

Det finns bara ett alternativ. Att jag har tappat dom nånstans när jag räknade dom med mamma idag. Men nu har jag vänt hela vardagsrummet upp & ner och jag hittar inte de två stycken 500 hundra sedlarna som fattas.

Jag är utan ord. Dom är bara borta. POOOOOFFF. Som om dom har fått vingar och flugit iväg.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Det fattas 1000:- ??
  • Anonym (Isch)

Har varit med om en ganska liknande sak tidigare. 700 kronor försvann för mig i hemmet, troligtvis. Inte hittat dom och lär aldrig göra det heller.

Förmodligen är det någon som tagit pengarna av dig. Antingen din mamma, syster eller din kusin. Har du letat överallt där du satt och räknade pengarna med din mamma? Kolla ifall dom råkat hamna nånstans där du satt, på en fåtölj eller sova där emellan nånstans?

Men förmodligen har någon av dom där tre tagit pengarna som de rånades se där. Varför misstänker du inte din mamma? Du glömde dina 2 femhundringarna där när du gick in till ditt rum och det såg din mamma och passade på att ta dom när ingen såg. Om nån utav din syster eller kusin ska ha tagit dom så måste dom ha gjort det utan att nån annat sett det, vilket är svårare.

Jag skulle nog, tyvärr, chansa på att din mamma är boven..

Hoppas du klarar upp detta!

• Anonym (Isch)

Soffa* ska det stå, istället för sova

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Isch) skrev 2016-08-29 00:51:34 följande:

Har varit med om en ganska liknande sak tidigare. 700 kronor försvann för mig i hemmet, troligtvis. Inte hittat dom och lär aldrig göra det heller.

Förmodligen är det någon som tagit pengarna av dig. Antingen din mamma, syster eller din kusin. Har du letat överallt där du satt och räknade pengarna med din mamma? Kolla ifall dom råkat hamna nånstans där du satt, på en fåtölj eller sova där emellan nånstans?

Men förmodligen har någon av dom där tre tagit pengarna som de rånades se där. Varför misstänker du inte din mamma? Du glömde dina 2 femhundringarna där när du gick in till ditt rum och det såg din mamma och passade på att ta dom när ingen såg. Om nån utav din syster eller kusin ska ha tagit dom så måste dom ha gjort det utan att nån annat sett det, vilket är svårare.

Jag skulle nog, tyvärr, chansa på att din mamma är boven..

Hoppas du klarar upp detta!

Mamma skrattade när jag sa att pengarna försvann. Men sen hjälpte hon till o leta när hon insåg att jag verkligen menade allvar.

Hela vardagsrummet är upp och ner nu. Har kollat överallt !!!! Jag har gått igenom sofforna men hittar inget. Under bordet och inget där.

Pengarna måste vara inne om jag tappat dom. Men två stycken sedlar är mycket lättare att hitta än en och jag hittar inte en enda.

Jag misstänker fortfarande att jag glömde dessa på soffan och min syster såg dom och la dom i sin ficka innan hon satte sig.
  • Aikido
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-08-29 00:56:57 följande:
    Jag misstänker fortfarande att jag glömde dessa på soffan och min syster såg dom och la dom i sin ficka innan hon satte sig.
    Låter ganska troligt. Varför har du så mycket kontanter på dig och varför visar du upp dem för kreti och pleti?
  • Anonym (Isch)
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-08-29 00:56:57 följande:

Mamma skrattade när jag sa att pengarna försvann. Men sen hjälpte hon till o leta när hon insåg att jag verkligen menade allvar.

Hela vardagsrummet är upp och ner nu. Har kollat överallt !!!! Jag har gått igenom sofforna men hittar inget. Under bordet och inget där.

Pengarna måste vara inne om jag tappat dom. Men två stycken sedlar är mycket lättare att hitta än en och jag hittar inte en enda.

Det finns inte så många ställen sedlarna kan ha försvunnit på. Det är antingen där mellan soffan eller nånstans på golvet, och eftersom ni letat utan resultat så tror jag verkligen inte att dom finns där. Någon har tagit pengarna, så är det bara. Nån hittade dom.

Du glömde dom säkert på soffan, men vem som tagit dom blir svårt att reda ut om nu personen inte erkänner det. Ouppklarade fall är jävligt irriterande.

Din mamma kan ha sett dom när du gick in till ditt rum och innan ni fick besök, och tog dom och spelar nu oskyldig. Har hon lite pengar? Nåt hon behöver pengar till? Din syster kan ju också ha tagit dom, eller så gjorde din kusin det trots allt. Man får inte tro för gott om människor ;)
  • Anonym (Ledsen)
    Aikido skrev 2016-08-29 01:01:45 följande:

Låter ganska troligt. Varför har du så mycket kontanter på dig och varför visar du upp dem för kreti och pleti?

Jag gillar inte ha pengar på kontot så jag tar ut dom.

Men det gick cirka 3 timmar när dom kom efter att jag och mamma hanterade pengarna. Borde hon inte ha sett som på soffan? Eller hon kanske inte tittade men jag tror mest att jag glömde bort sedlarna där och sen att någon tagit.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Isch) skrev 2016-08-29 01:03:52 följande:

Det finns inte så många ställen sedlarna kan ha försvunnit på. Det är antingen där mellan soffan eller nånstans på golvet, och eftersom ni letat utan resultat så tror jag verkligen inte att dom finns där. Någon har tagit pengarna, så är det bara. Nån hittade dom.

Du glömde dom säkert på soffan, men vem som tagit dom blir svårt att reda ut om nu personen inte erkänner det. Ouppklarade fall är jävligt irriterande.

Din mamma kan ha sett dom när du gick in till ditt rum och innan ni fick besök, och tog dom och spelar nu oskyldig. Har hon lite pengar? Nåt hon behöver pengar till? Din syster kan ju också ha tagit dom, eller så gjorde din kusin det trots allt. Man får inte tro för gott om människor ;)

Jag måste gå igenom hela huset för säkerhetsskull. Tänk om försvunnit och sen att nästa gäst hittar dom som kommer på besök?

Mamma satt vid datorn och kollade på filmer när jag lämnade henne. Vi bråkade en del om hur mycket jag skulle ge i månaden men vi har löst det.

Mamma har a kassa och hon klarar sig men är ändå lite fattig.

Jag har lagt min hand i soffan men hittar inget. Jag misstänker starkt systern så här är vår konversation

Jag : har du stulit 1000:- det fattas ?

Hon: Vadå du tagit? Asså va e de me dig först du säger ditt busskort sen 1000 ja vet inte ens var du har dina PEngar. jag har 200 som

Pappa gav mig fråga han själv efter bion han såg mig

Vadå ja ska a 1000 kr så onormal e ja inte?? För det första när vi kom in mamma va där på soffan.

Jag vet inte ens vart du har dina pengar , jag är inte så onormal att jag ska ta 1000 ???? fråga mamma själv när vi kom in var det inget på soffan och jag gick inte ens runt i huset jag satt alltid
  • Kuddebarn

Jag vet hur surt det är när ens pengar försvinner. Speciellt om man vet att någon annan tagit dem. Jag rekommenderar dig dock att lägga ner detta grävande efter pengarna. Du kommer inte att få reda på vem som tagit pengarna, så försök inse att pengarna är borta nu innan du blir helt besatt av detta.

• Kuddebarn

Jag tror mer på att din mamma tagit pengarna, speciellt när din syster sa att du skulle kolla med din mamma att det inte var nåt på soffan. Hade det varit nåt på soffan och systern tagit det, så hade hon inte sagt sådär. När systern och kusinen kom dit fanns inga pengar där, för att din mamma hunnit ta dom.

• Anonym (Ledsen)
    Kuddebarn skrev 2016-08-29 01:25:30 följande:

Jag vet hur surt det är när ens pengar försvinner. Speciellt om man vet att någon annan tagit dem. Jag rekommenderar dig dock att lägga ner detta grävande efter pengarna. Du kommer inte att få reda på vem som tagit pengarna, så försök inse att pengarna är borta nu innan du blir helt besatt av detta.

Jag glömde tillägga att mormor var på besök innan systern och kusinen kom. Och hon satt också på den soffan där jag hanterade pengarna. Men mormor skulle aldrig ta av mig. Aldrig. Henne misstänker jag inte ells. Men hade hon inte sett pengarna då? Hon kanske inte såg dom?

Jag måste ta reda på detta. Dom kanske är nånstans hos oss och nästa gäst kanske tar dom? Jag ska vakna 6 på morgonen och i stället för sova så letar jag efter pengar
Svar på tråden Det fattas 1000:- ??