Inlägg från: Anonym (Isch) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Isch)

Det fattas 1000:- ??

Har varit med om en ganska liknande sak tidigare. 700 kronor försvann för mig i hemmet, troligtvis. Inte hittat dom och lär aldrig göra det heller.

Förmodligen är det någon som tagit pengarna av dig. Antingen din mamma, syster eller din kusin. Har du letat överallt där du satt och räknade pengarna med din mamma? Kolla ifall dom råkat hamna nånstans där du satt, på en fåtölj eller sova där emellan nånstans?

Men förmodligen har någon av dom där tre tagit pengarna som de rånades se där. Varför misstänker du inte din mamma? Du glömde dina 2 femhundringarna där när du gick in till ditt rum och det såg din mamma och passade på att ta dom när ingen såg. Om nån utav din syster eller kusin ska ha tagit dom så måste dom ha gjort det utan att nån annat sett det, vilket är svårare.

Jag skulle nog, tyvärr, chansa på att din mamma är boven..

Hoppas du klarar upp detta!

• Anonym (Isch)

Soffa* ska det stå, istället för sova

• Anonym (Isch)
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-08-29 00:56:57 följande:

Mamma skrattade när jag sa att pengarna försvann. Men sen hjälpte hon till o leta när hon insåg att jag verkligen menade allvar.

Hela vardagsrummet är upp och ner nu. Har kollat överallt !!!! Jag har gått igenom sofforna men hittar inget. Under bordet och inget där.

Pengarna måste vara inne om jag tappat dom. Men två stycken sedlar är mycket lättare att hitta än en och jag hittar inte en enda.

Jag misstänker fortfarande att jag glömde dessa på soffan och min syster såg dom och la dom i sin ficka innan hon satte sig.

Det finns inte så många ställen sedlarna kan ha försvunnit på. Det är antingen där mellan soffan eller nånstans på golvet, och eftersom ni letat utan resultat så tror jag verkligen inte att dom finns där. Någon har tagit pengarna, så är det bara. Nån hittade dom.

Du glömde dom säkert på soffan, men vem som tagit dom blir svårt att reda ut om nu personen inte erkänner det. Ouppklarade fall är jävligt irriterande.

Din mamma kan ha sett dom när du gick in till ditt rum och innan ni fick besök, och tog dom och spelar nu oskyldig. Har hon lite pengar? Nåt hon behöver pengar till? Din syster kan ju också ha tagit dom, eller så gjorde din kusin det trots allt. Man får inte tro för gott om människor ;)
  • Anonym (Isch)
    Anonym (märkligt av dig) skrev 2016-08-29 13:52:40 följande:

Du borde inte tagit fram alla pengar och räknat med din mamma. Varför liksom?? Det går väl att diskutera hur mycket du skall betala utan att titta på sedlarna?

Det låter som om din mamma blev frestad när hon såg alla pengar och så tog hon 1000 kr.

För det första är det inte troligt att du bara skulle råka glömma bort 2 st sedlar på soffan. Du verkar ju rätt besatt av att titta på dina pengar. Hade någon sedel slunkit ner på golvet eller mellan soffkuddarna borde det bara varit en sedel, inte två.

Skulle något legat kvar på soffan hade naturligtvis din mormor sett dem innan din syster kom. Din syster skulle inte heller lätt kunnat hitta två sedlar och ta dem utan att kusinen märkte något.

Nej, det är helt klart din mamma som snott dina pengar.

Låt pengarna stanna på banken i fortsättningen. Vill du absolut ha dem hemma så skall du inte plocka fram dem och visa andra.

Tror också att det gick till såhär och har trott det hela tiden.
Svar på tråden Det fattas 1000:- ??