• Vallmo78

IVF Falun hösten 2016

Jag följs gärna med. Har gjort 2misslyckande ET i Falun ( blev gravid men missfall båda ggr) . Nu ska vi köra FET.

Låter lovande att ni har lyckats en gång muffins2017. :)

Håller tummarna för oss nu marre22. När gör ni FET?

• Vallmo78

Helt ok bemötande. Vi har haft Staffan och Raghad. Tycker båda är bra men tycker bättre om att prata med Raghad. Vi har också en läkare i Stockholm. Barnmorskan Maria eller Marie tycker jag inte om. Hon känns otroligt seg och jobbskygg när man ber henne nåt. Men i övrigt är de som jag har träffat ok. Jag får också IL-dropp och andra mediciner. Vi har försökt nu i 3 år. De hittar inget fel på varken mig eller min kille.

• Vallmo78

Ja..vi fick det på de andra försöket ( ET ). Fick inte innan så vi är otroligt tacksamma.

• Vallmo78

Välkommen peacefrog! Vi gjorde exakt samma efter vårt 3:e försök i Stockholm. Vi var på linne i Uppsala på konsult men valde Falun. Har oxå ätit prasteron. Jag hoppas att det ska gå vägen för oss allihopa. :)

• Vallmo78

Hej och välkommen :)

Grattis till miraklen. Vad gjorde ni Finland? Nyfiken :)

Lillan15 skrev 2016-09-01 09:09:04 följande:

Tjena!

Läser FL, men kommenterar sällan. Har en dotter som kom till med hjälp av IVF Falun. Men syskonförsök lyckades aldrig där, trots Prasteron. Hoppas ni lyckas med den under - medicinen. Men vi fick hjälp i Finland, och då kom vår gosse så underbar. 

Lycka till alla!

• Vallmo78

Vi ska göra FET denna månad ...förhoppningsvis :)

Peacefrog: Håller tummarna för er på tisdag :)

• Vallmo78

Hur går det för er? Håller självklart tummarna för er och för mig själv nu också. I torsdags fick vi en upptinad 5 dagarsembryo. Allt känns som vanligt. Har sagt åt mig själv att sluta leta efter diverse ev symtom och mm men det går si sådär...Obestämd
    Väntan är värst nu....

• Vallmo78

Åh grattis till plusset! Men vad säger du?! Ingen blödning och testerna säger icke gravid? Hur går det ihop? Är det för gamla tester? En gång råkade jag ta äl test ost för grav test som ifs visade gravid....

Men vad säger kliniken?

Jag har redan fått lite färgade flytningar så det känns kört men testdagen är om 1 v. Jag är på ruvardag 6. Inga spända bröst alls men mensvärk :( ....

Hoppas verkligen att det är fel på dina tester och du är gravid fortfarande :)

peacefrog skrev 2016-09-28 20:32:30 följande:

Plussade i fredags. Så himla lycklig. Dessvärre säger testerna nu att jag inte är gravid, men jag får heller ingen blödning. Är på ruvardag 20 nu och blir grymt frustrerad och ledsen över att inte veta vad som händer med kroppen. Ser fortfarande "gravid" ut då min mage svällde upp på en gång.

Svar på tråden IVF Falun hösten 2016