Svenska killar så mesiga
Det är bra för dig att du hittat killar du gillar. Jag tycker absolut att du ska vara med folk som du gillar, inte såna som dina föräldrar väljer. Fast om du är under 25 skulle jag ändå råda dig att lyssna lite grann på vad de säger, de har trots allt 20-30 års mer livserfarenhet (antar jag) än vad du har. Med åren kommer ju en förmåga att läsa av folk lite bättre än man har när man är ung.
Men sen undrar jag vad det är för miljöer du rör dig i där du behöver bli beskyddad? Det har aldrig hänt mig och jag är snart 40.
Ja, det där med att vara bestämd (självsäker, att inte bry sig om vad andra tycker osv) är en egenskap som tjejer generellt gillar. Men till stor del är det ju bara något man har lärt sig hemmifrån, och inget som sitter naturligt i generna. Själv uppfattar jag många killar med den självsäkra attityden (oavsett ursprung) som ganska tragiska figurer som tror att de måste leva upp till en mansbild som de inte riktigt orkar med att axla. I mina ögon är det mer "manligt" att våga vara en mes om man är det istället för att spela tuff. Det är ju bara patetiskt, och jag tycker en aning synd om (framför allt invandrarkillar kanske) som mår dåligt för att de just inte kan leva upp till normen.