Inlägg från: Anonym (Trollvarning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trollvarning)

Svenska killar så mesiga

Hur mycket man tar för sig är till stor del kulturellt och något man kan lära sig beroende på vilka sociala sammanhang man är van vid.

Jag är en svensk man som inte har några problem med att ta för mig av kvinnor. Men det är också en svår balansgång eftersom kvinnor kan uppleva att man är "för på" om man är för framfusig.

Sedan vet jag inte om jag håller med om att svenska män är dåliga på att ta för sig.

Åk ut till en invandrartät förort en fredagskväll t.ex. Det drar runt tusentals killar och unga män där i gäng, utan kvinnor, som aldrig kommer längre än till förorten.

Samtidigt är deras systrar inne på Stureplan och festar och många av dem snubblar fnissande hem till någon snygg svensk kille för "efterfest" innan de åker hem igen till familjen och låtsas vara oskuldsfulla fina kristna syrianer eller muslimska syrier.

• Anonym (Trollvarning)

Oavsett hur ni kvinnor gör.

Jag hoppas ni inte förväntar er att det är de svenska männen som ska försörja er med bidrag när den där "häftiga" killen lämnar er ensamma med tre ungar...

• Anonym (Trollvarning)
    Anonym (Adam) skrev 2016-08-29 17:18:06 följande:
    Ja dom verkar ju vara jätte trevliga att ge komplimanger invandrare. Går fram och snackar med en tjej på krogen, vi har det trevligt och jag bjuder på en drink. En stund senare kommer en grupp på fem personer fram till oss och en säger Låt min lillasyster vara, annars jag ska knulla din mamma. Men det är ju sånt snack som du blir upphetsad av kanske? 
    Jo. I synnerhet det där med att invandrare alltid måste vara flera mot en. Det tänder tydligen vissa svenska kvinnor på.

Det anses tydligen tufft och modigt om man inte vågar konfrontera en annan man ensam eller ens tillsammans med en eller två kompisar. Minst fem måste man vara och offret ska helst vara en äldre man. Gärna pensionär. Eller ännu hellre en kvinna.

Det är bara att kolla Kungsträdgården under We are Sthlm. Över 50 sexofredade tonårstjejer och gärningsmännen var fem, tio eller ibland tjugo afghaner, araber eller somalier i grupp.

DET är manligt (tydligen)!

PS.

Det är inte svenska män som är "mesiga". Det är (vissa) svenska kvinnor som uppenbarligen har något grundläggande fel i huvudet.

DS.
  • Anonym (Trollvarning)
    Emmaonfire skrev 2016-08-29 19:08:32 följande:
    Patetiska töntar är ju dom undergivna svenska killarna som ser ner i backen när tjejerna blir ofredade
    Vad ska de göra då tycker du?

Ta med en AK47:a och massakrera 20-30 invandrare?

På We are Sthlm går det minst nio invandrarkillar på varje svensk kille. Enda chansen att jämna ut det underläget är att beväpna sig. Rejält.

Du är bara 19 år, men någon gång i framtiden kanske du fattar konsekvenserna av ett samhälle där den som är beredd att använda mest aggressivitet och våld får sin vilja igenom.

Om alla skulle göra så, så skulle Sverige ganska snart ut som Syrien och Irak, de länder som alla dessa "modiga" invandrarkillar flytt ifrån och lämnat sina kvinnor i sticket.
  • Anonym (Trollvarning)
    Tecum skrev 2016-08-29 21:08:36 följande:
    Det låter inte som att de svenska killarna går miste om särskilt mycket...
    Jag tyckte ärligt talat lite synd om invandrarkillarna också först som ska behöva stå ut med henne, men sedan läste jag det här:

Emmaonfire skrev 2016-08-29 13:50:54 följande:

Ta tex när jag gick i skolan så hade jag svensk pojkvän i min klass. En arabisk kille i skolan stötte väldigt öppet på mig och han vågade inte säga ifrån. Så tillslut så åkte trosorna av

Så troligen ser de henne ändå mest bara som en madrass.

Töm. Glöm.
  • Anonym (Trollvarning)
    Anonym (1) skrev 2016-08-29 21:29:54 följande:
    Männen lämnar definitivt inte sina kvinnor i sticket. De tar sig till Sverige genom en livsfarlig väg för att sedan hämta sin fru och barn genom anhörig invandring lagligt och ofarligt.

Men du kanske tycker att det är mer modigt av den svenske mannen att sitta på sitt arsle och skicka ut sin fru bland hundratals män på en livsfarlig väg ifall det skulle bli krig i Sverige?
    Jag hade ju helst undvikit krig i Sverige, men med nuvarande utveckling lär vi ha krig här inom inte allt för många generationer.

Men för att svara på din fråga så är den ganska motsägelsefull. Du menar att kvinnorna är mer trygga i krigshärjade Syrien än i Europa?
  • Anonym (Trollvarning)

Man tappar hoppet om Sveriges kvinnor när man läser den här tråden. Ni kommer bli Sveriges undergång...

• Anonym (Trollvarning)
    Emmaonfire skrev 2016-08-29 22:28:34 följande:
    Snarare sveriges framtid jag vill ha många barn men aldrig med en svensk kille
    Ännu värre. Hur kommer de bli med en sådan mamma som letar efter en aggressiv pappa som ska "försvara" sin kvinna?

De barnen, liksom du och barnens pappa, kommer bli en enda belastning för samhället. Kriminella, bidragstagare som vi helst hade varit utan.
Svar på tråden Svenska killar så mesiga