Svenska killar så mesiga
Jag skulle inte vara så dum att jag gifte mig med en utländsk (ni vet vad jag menar med utländsk, det är inte norrmän och finländare om vi säger så...). För jag VET hur mycket elände det brukar bli för kvinnor som gör det, i längden. Och deras barn. Men LITE kan jag förstå vad TS menar.
Jag kommer ihåg ett tag när jag dansade argentinsk tango t.ex.. Där krävs det att mannen vågar ta ledningen, vågar vara bestämd i sina rörelser, vågar spela på sin manlighet. När han gör det, så blir man själv också mer feminin - det är någon urgammal parningsritual som går igång, och man leker leken, man och kvinna, glömska för allt annat. Fast det EGENTLIGEN bara händer på dansgolvet och är helt oskyldigt.
De bästa männen jag dansade med var en kristen arabisk kille från Palestina, en italienare och en chilenare. De svenska männen var hopplösa - de kunde inte ens "knycka till" med bestämdhet när de ville att man skulle vända upp, utan de rörde bara lite försiktigt, mjukt på sina spagettiarmar... Det blev inte tango överhuvudtaget!
Men som sagt: det där spelet är snabbt överspelat ändå, och sedan ska man leva i en vardag - och då föredrar man en svensk man framför en som hänger ute med sina polare, väntar sig att bli serverad och uppassad hand and foot, och att man alltid ska vara redo för sex hur trött man än är. När HAN känner för det. Tro mig - svenska män vinner i längden!