Inlägg från: MammaFyrklöver |Visa alla inlägg
  • MammaFyrklöver

    Nattningen from hell

    Vi har tvillingtjejer som nu är tre år gamla. De sover I våningsäng I samma rum. När de var små och sov I spjällsäng fick de somna själva (och som jag minns det gick det oftast bra). Nu sitter vi hos dem och läser, släcker sedan och sitter kvar för att de inte ska gå upp. Sen börjas det med jag kan inte sova, jag måste kissa, jag är törstig, jag vill inte sova jag ska krama pappa, jag ska kolla vad brorsan gör, du måste klia mig på ryggen du måste ligga hos mig osv osv. Nu har vi delat på dem några kvällar och nattat en var, men det går inte mycket bättre det. Vi måste ju också ha en lösning som inte är beroende av oss båda. Hur gör ni andra?

  • Svar på tråden Nattningen from hell
  • MammaFyrklöver

     Bra fråga om tider! De går upp vid halv sju-sju och går och lägger sig halv åtta. De sover inte på dagen. Har även provat att lägga dem senare nu på sommaren, men oftast samma procedur ändå. Den ena kan vara helt utslagen men går in I andra andningen för att haka på den andra.

  • MammaFyrklöver

    Tack för alla tips! Jag har två barn sedan tidigare så lite rutin har jag ???? Vi lägger dem nu lite senare (strax före åtta) och det går något bättre. Dagis har ju också dragit igång så de är lite tröttare. Tror kruxet är att de ligger i samma rum faktiskt. Vi är oftast hemma båda så vi kan natta en av dem i gästrummet, tror dock mycket på rutiner och vet att det kan bli väldigt stökigt om den ena inte är hemma eller om de stora barnen behöver hjälp just då. Vet att det bara är en period, men vissa perioder vill man bara låsa in sig i badrummet och stanna där tills de är över.

Svar på tråden Nattningen from hell