Inlägg från: Inelg |Visa alla inlägg
  • Inelg

Amningsvägrande 4,5 månaders

Det kanske är så att det inte finns tillräckligt med mjölk (dom är kräsna och vill att det ska komma snabbt). Eftersom han dricker från flaskan.
    Hade liknande problem. Jag kämpade i hela 2,5 månad med detta men det sinade tyvärr tillslut allt eftersom min bebis stretade och mina bröst inte gav i den takt bebis ville ha.

Har du kontaktat amningsrådgivningen?
    Privat elektronisk pump?

• Inelg
    Nettisplettis skrev 2016-08-30 09:55:11 följande:

Jag har mycket mjölk, alltid haft. Min amningsmottagning har semesterstämgt nu tyvärr. Har bara en manuell pump men funderar på att skaffa mig en elektrisk.

Har funderat på att fasa bort amningen nu och ge ersättning istället och bara amma på nätterna men jag vill ju egentligen helamma...

Man kan hyra elektrisk på BB. Jag trodde också jag hade mycket mjölk men problemet låg i utdrivningsreflexen. Det kom inte ut tillräckligt fort och då tröttnade min dotter så vi gav ersättning. Det hela blev för krävande på oss båda. Hon skrek och jag grinade :( men erättningen slukade hon som en dans. Inga problem där.
  • Inelg
    Nettisplettis skrev 2016-08-30 12:28:42 följande:

Jo jag sitter också här hemma och grinar för jag inte vet hur jag ska göra. Hur upplevde du med att övergå till ersättningen? Fick ditt barn problem med magen?

Ersättning var grymt. Vi använde NAN 1. Super. Sempers gav min dotter kräkningar som luktade fan haha.
    Hon fick mindre problem med magen med NAN. Men det är ju det som är lite tråkigt med ersättning över lag.

Men sen kunde vi börja ge gröt med katrinplommon och katrinplommonpure på sidan av. Det blev vår räddning. :)
  • Inelg
    Nettisplettis skrev 2016-08-30 12:28:42 följande:

Jo jag sitter också här hemma och grinar för jag inte vet hur jag ska göra. Hur upplevde du med att övergå till ersättningen? Fick ditt barn problem med magen?

Det där med grina fattar jag väder va skitjobbigt speciellt när man verkligen vill amma
  • Inelg
    Nettisplettis skrev 2016-08-30 15:57:55 följande:

Det kanske är dags att börja testa ersättning då. Får hoppas att hans lilla mage inte blir helkonstig.

Ja testa. Dagens ersättning är super. Dom använder NAN på Neonatalen här i Stockholm. (Har en vän som jobbar där) dom säger att den är skonsam för magsystemet. :)
Svar på tråden Amningsvägrande 4,5 månaders