• Mim123

Är livrädd för abort

Fick nyligen reda på att jag är i ca vecka 7, har träffat killen i över ett år men har inte fast förhållande även om vi behandlar varandra som flickvän och pojkvän. Jag är 20 år, har inget körkort men jobbar ändå. Jag vill inte göra abort, det känns bara helt fel. Men killen tvingar mig nästan, han säger att jag förstör hans och mitt eget liv. Och om jag gör abort så vill han fortsätta träffa mig men om jag inte gör abort så vill han inte ha med mig att göra. Jag har ätit p piller men ändå blev det såhär. Jag är verkligen rädd att jag ska ångra en abort. Jag skulle älska mitt barn mer än vad jag älskar killen och därför undrar jag ifall det är värt att gå igenom en abort för hans skull. Jag bara gråter och vet inte vad jag ska göra!

• Svar på tråden Är livrädd för abort
  • Mim123

Jag känner mig redo men blir väldigt osäker när han gör såhär. Vi har pratat om detta innan att tänk om jag blir gravid oavsett p piller och då har han sagt att det hade varit mysigt och roligt med barn. Men helt plötsligt så är han helt emot. Han har aldrig bettet sig såhär mot mig förut så jag är chockad. Självklart vill jag slippa en abort men jag känner även att jag är mogen för ett barn.

• Mim123

Jag har tänkt igenom detta, och bestämt mig för att göra en abort. Jag vill gärna ha barn men inte med denna killen och då känns det så dumt att sätta ett litet liv till världen. Jag är ledsen över hela situationen men försöker tänka positivt. Nu vet jag att jag har möjlighet att bli mamma och är det menat att vara så så blir jag det säkert när det är rätt tillfälle! Jag tycker att det är hemskt med en abort men samtidigt känns det inte rätt att sätta ett liv till världen under dessa omständigheter. Jag har pratat med killen och han sa "vad skönt då blir allt som vanligt igen och detta är ur världen" så honom kommer jag inte heller att träffa mer, han har genom detta bevisat vart jag har honom. Jag hoppas att jag blir klokare av detta och att jag gör rätt i att välja såhär. Och till alla som är osäkra, följ ditt hjärta. Jag följer mitt och lever på hopp om en ljus framtid och att jag en dag får chansen igen att bli en mamma.

• Mim123

Tack så mycket! Jag hoppas verkligen att jag gör rätt och att det blir som du säger, i framtiden med rätt man! Jag tänker också att allt blir så mycket roligare om man är två som längtar tillsammans. Återigen Tack för att du peppar mig med att jag gör ett klokt beslut!

Svar på tråden Är livrädd för abort