• maajsan80

Falsk positivt resultat clearblue digital

Orolig, fick i lördags ett positivt resultat på clearblue digital GRAVID 1-2 V, nu fyra dagar senare (idag) gjorde jag ett nytt test, samma som innan och det står EJ GRAVID? Vad händer?? skulle haft min mens för några dagar sedan, har mensvärk men inget annat
  • Svar på tråden Falsk positivt resultat clearblue digital
  • Inelg

Du kanske inte har testat med morgonurin?
    Har du kanske druckit mkt vatten och inte väntat tillräckligt länge sedan du kissat gången innan? Cab digital kan inte ge falskt pos resultat.

• maajsan80

Brukar variera någon dag 28-31 dagar.. borde fått mens i måndag, kanske utomhavandeskap eller tidigt missfall?

• maajsan80

Gjorde båda testen på eftermiddagen, men oavsett borde ju testet vara positivt så många dagar senare..

• Inelg
    maajsan80 skrev 2016-08-31 18:41:41 följande:

Brukar variera någon dag 28-31 dagar.. borde fått mens i måndag, kanske utomhavandeskap eller tidigt missfall?

Räknar du 14 efter ÄL i måndags? Har du koll på din ÄL?

Visst kam det va tidigt MF, för mig har det aldrig visa på digital när jag haft tidigt MF.
    Du borde dessutom fått en blödning om det hade vart missfall, egtersom att hcg vände tvärt.
    Jag säger tappa inte hoppet och testa med morgonurin imorgon
  • Cyanea

Det skulle kunna vara en s.k. kemisk graviditet. Då fäster det befruktade ägget och hinner börja producera hCG, men sen slutar det utvecklas av någon anledning. Mensen kan bli sen, man kan få positiva gravtester men det blir ingen graviditet. Det låter tyvärr som att det skulle kunna vara det om du testar negativt så många dagar efter ett tidigare positivt test. 

• maajsan80

tack för bra respons, har teletid  med mödravården i morgon får se vad de säger. Men känns som det ej kommer gå vägenGråter. Försökt över ett år och första positiva testet av flera hundra känns det som..

• Inelg
    maajsan80 skrev 2016-08-31 19:57:42 följande:

tack för bra respons, har teletid  med mödravården i morgon får se vad de säger. Men känns som det ej kommer gå vägenGråter. Försökt över ett år och första positiva testet av flera hundra känns det som..

Lycka till. Skriv gärna vad de sa
  • Cyanea
    maajsan80 skrev 2016-08-31 19:57:42 följande:

Usch vad tråkigt :( Kan relatera till det där. 

Ingenting är särskilt uppmuntrande om det är missfall på gång, hur tidigt det än är. Men jag måste ändå försöka peppa lite. Det är ju ett fantastiskt gott tecken att något tagit sig och fäst. Det är ju bevis för att du ägglossar, har fri passage i minst en äggledare, att din man har fungerande spermier, att ni kunnat åstadkomma en befruktning och att det dessutom kunnat fästa. Det innebär att ni förhoppningsvis kommer kunna göra om det om en inte alltför avlägsen framtid. 

Inte alls kul när det dröjer så länge, men förhoppningsvis får ni ert barn förr eller senare. 
  • maajsan80

Ingen graviditet hos mvc, bara vänta på mensen.. Skulle höra av mig om den inte dök upp.

• Inelg
    maajsan80 skrev 2016-09-01 16:04:07 följande:

Ingen graviditet hos mvc, bara vänta på mensen.. Skulle höra av mig om den inte dök upp.

Men oj va konstigt. Kanske tidigt MF då. Men än är det inte kört.
  • Cyanea

Jag vill inte låta negativ, men jag tror att det är kört för den här gången. Testet visar inte positivt om det inte är såpass mycket hCG att det är/varit en graviditet. Blir testet därefter negativt har hCG-halten sjunkit, vilket inte är normalt. Visst kan man få falskt negativt strax efter ett tidigt positivt om man t.ex. druckit mycket, men så här långt efter är det tyvärr inte normalt. 

Jag tror tyvärr att det bästa är att bryta ihop (om du behöver det) och samla nya krafter för nya försök. Hoppas det går bättre nästa gång! 

• maajsan80

Hej igen, jo mensen kom i fredags dagen efter besöket hos mvc, mensen var dock mycket klumpigare, så något var säkert på gång. Vi tar nya tag och deppar inte för detta. Håll tummar och tår för att det blir ett riktigt + nästa gång!!

Svar på tråden Falsk positivt resultat clearblue digital