• Min älskade dotter

Sfinkterruptur grad3 - beviljat snitt nästa förlossning?

Förstår att det troligtvis är olika i olika län, men är det svårt att få beviljat snitt denna gång när jag förra förlossningen fick en sfinktreruptur grad 3..?

Erfarenheterna någon? och har någon koll på hur de är på akademiska i Uppsala angående detta..?

Vid inskriven tog jag upp min oro och rädsla med bm men hon nonchalerade mig o sa att de kmr va extra noga under nästa förlossningen..?! Hade inte ens möjlighet att diskutera saken..

• Svar på tråden Sfinkterruptur grad3 - beviljat snitt nästa förlossning?
  • Harvester

Födde på Huddinge men den läkaren som sydde ihop mig var jag på återbesök hos och hon sa att jag fick snitt nästa gång om jag ville.

Hon sa att jag kunde ju testa att föda vaginalt och om det verkade som det skulle bli samma sak igen kunde de akutsnitta. Jag sa då att hur ska de se det då ingen trodde jag fått denna ruptur vid första förlossningen? Hon svarade "Ja, det förstås.."

• HJ0812

Jag har fått beviljat snitt på Huddinge efter en ruptur grad 3. Tror inte att det är någon som tvingar en att göra om det och riskera att få ännu större skador än innan. Eller jag hoppas inte det iallafall.

Alvin 081121 Asta 130730
Svar på tråden Sfinkterruptur grad3 - beviljat snitt nästa förlossning?