• jessi84

Ägglossning eller vad var det?

Hej.

Jag sluta med p-piller onsdag 17:e augusti fick då en liten blödning som vara ca 1,5 dag.

Vi hade sex 19/8, 23/8 och natten till onsdag 30/8. Jag vet inte hur lång min cykel är så vet inte när ägglossningen ska vara. Jag har mått lite småilla till och från några dagar, haft lite yrsel lite under en dag. Idag runt 16 börja jag känna som konstigt ont i magen...nästan som man ska ha mens men inte kommit något. Däremot har det kommit lite bruna flytningar under dagen. Känningar precis vid troskanten.

Vad kan detta vara? Har en pojke på 1,5 år och jobbar på ett syskon till honom.

• Svar på tråden Ägglossning eller vad var det?
  • Busmamman81

Det jobbiga är ju att symptom på ägglossning/mens och graviditet är typ likadana, så svårt och säga.. Jag hade nog avvaktat, och tagit ett grav test om mensen dröjer.. Lycka till med syskonverkstaden! ????

• jessi84

Busmamman81-tack. Jag vet ju som sagt inte alls hur fort mensen kommer komma igång efter att slutat med p-pillrena. Får väl se om/när den dyker upp. Förra gången sluta jag med p-piller i mitten av april och sonen blev till runt midsommar så det tog bara ca 2 månader så får se denna gång.

Jag har lite ljusbruna flytningar och såg ut som att det var lite mörkt blod i men vet inte. Brukar inte få så här innan mens. Ialla fall inte innan jag fick barn men kanske blivit annat nu när man varit gravid en gång.

Svar på tråden Ägglossning eller vad var det?