• FlikkanM

Bim oktober 2016

Hoppar gärna med här!

Har precis avslutat behandling för att återställa allt efter ett upptäckt MA i v 10+3. Så vi tänkte sätta igång igen i oktober, invänta en mens i september och sen köra, om allt ser bra ut efter återbesöket till gyn på fredag.

Ska medvetet försöka hoppa över september vilket känns och låter super konstigt men måste väl ge livmodern en chans att återhämta sig.

Ska fråga läkaren på fredag om hon ser hur äggstockarna ser ut så jag kan få ett hum om cykeln.

Så vet inte än när jag har BIM men hoppas det tar sig direkt :)

• FlikkanM

Återbesöket hos gyn visade att det fanns rester kvar. Men 20:e september blir det skrapning. Sen fick jag klartecken att det var okej att prova på nytt att bli gravid efter 1-2 v efter skrapningen och är lovad ultraljud vid nästa graviditet om jag vill och är orolig.

Alltså fick en sån bra läkare som svara på alla mina frågor och ändå hade glimten i ögat. Helt underbar!

• FlikkanM

Imorgon blir det op, sen kan jag äntligen lägga denna tråkiga långa historia bakom mig och snart får jag mysa igen :)

• FlikkanM
    copycat skrev 2016-09-21 21:27:57 följande:

Hej alla, hoppar hit från septembertråden då mensen kom idag :/

Cykeln diffar några dagar men tror ÄL är runt 8 okt och BIM runt 19-21 oktober. Blir sjunde försöket (med ett tidigt missfall i juli i v.5+5) till ett efterlängtat syskon till vår dotter född 2014. Längtar så jag exploderar. Som alla andra i gruppen:) nu jäklar ska det bli plus på stickan!

Känner igen dig sen tidigare trådar, beklagar ditt missfall.

Hoppas innerligt att det tar sig och får stanna :)
  • FlikkanM

Grattis till plusen :)

Själv är äntligen gravtesten neg efter MA och skrapning. Testade ett ÄL test idag med jag och tror fasiken ÄL kommer när som. Var inte fullt positivt men riktigt starkt. Ska ev prova ett till i eftermiddag och se vad det visar.

Tänkte inte köra med ÄL tester för att "pricka in" men vill ha lite koll på om och när ÄL kommer igång efter skrapningen och allt så men vet att kroppen är med :)

• FlikkanM

Äntligen positivt ägglossningstest. Strecket kom starkare och före kontrollstrecket.

Nu är det slut testat för jag blir så stressad av allt testande men nu vet jag ungefär hur kroppen är och att den är igång efter MA i september. Hoppas vi att det tar sig på direkten haha önsketänkande.

Så nästa BIM blir nån gång mellan 19-23/10, sätter nog 23 så är det 14 dagar mellan ÄL och BIM. Men det vet man ju inte riktigt än eftersom jag inte haft nån mens ön sedan skrapningen.

• FlikkanM
    mariama skrev 2016-10-08 12:37:15 följande:

Kul, då kan vi följas åt! Jag har likadant test idag och känner verkligen av det i kroppen också. Har också haft MA, fast i augusti. Testade igen förra månaden så fort äl kom (alltså utan mens emellan) men det tog sig inte, kanske kroppen inte var helt redo ändå. Så NU hoppas vi att allt är i ordning och att det tar sig igen :) Jag räknar med BIM den 22/10, om man går efter standardcykel för mig. Håller tummarna för oss nu :)

Woho, ja jag har väl inga jätte förhoppningar på denna månad men IOM skrapningen för snart 3 v sedan så känns det som en god miljö borde ha bildats.

Ja vi håller tummarna och följs åt, nu blir det att förföra mannen ikväll igen eller imorgon. Fick till det igår kväll så får se hur det blir :)
  • FlikkanM
    mariama skrev 2016-10-08 20:00:59 följande:

Nej jag vågar inte heller ha det! Har haft väldigt lätt att bli gravid tidigare men blir lite rädd att det ska ta tid nu, är så otålig ;) Jaa har du äl borde kroppen vara någorlunda redo i alla fall :) När hade du MA, alltså i vilken vecka?

Ja vi har hållit igång sen fyra dagar tillbaka, blir väl att hålla i det i några dagar till för säkerhets skull, haha! Är det första barnet?

Ja jag hoppas så att den är redo ändå, känns så tomt på nått sätt sen MA, fick det konstaterat i v 10+3 och påbörjade då cytotec beh men allt var inte ute så 1,5 v senare blev det skrapning. Bad då läkaren göra rent och snyggt där inne för en ny haha han sa efter op att han gjort sitt bästa för det så hoppas att det ska vara inbjudande nog för en ny hahaha

Jag har också oftast haft lätt att bli gravid, dessutom är min 3 åring ett p piller barn så inte ens de lyckade hålla mig ogravid då :)

Blev lite mys idag med så 2 dagar på rad nu och några dagar innan det, dessutom fick jag super värk i magen nu så kan gissa på att kanske ägget släpper nu. Men tror jag ska försöka förföra mannen imorgon med bara för att haha

Har du barn sen innan?
  • FlikkanM
    poppy skrev 2016-10-09 00:07:22 följande:

Jag hade MA i augusti och fick ett plus idag äl+14, har inte haft någon mens emellan så det tog sig direkt! Så visst är det möjligt. :)

Hoppas att din kropp också är samarbetsvillig!

Åh vad härligt att höra, stort grattis till dig. Jag hoppas min kropp är lika sammabetsvillig

Hur känns det?
  • FlikkanM
    Anonym (Tredjeförsöket) skrev 2016-10-09 12:08:17 följande:

Jag är ny på detta med ägglossningstester. Har testat några dagar nu och idag fick jag ett någorlunda starkare streck.

Jag vet att det inte är helt positivt än men brukar det vara såhär när det är nära positivt? Borde man börja ligga på?

För mig spelade det ingen roll om strecket började bli starkare innan jag fick positivt på ÄL testet för det var även svagare dagen innan.

Men mitt tips är nog att ligga när listen faller in eller varannan dag iaf :) om man inte har lust att köra varje dag :)
  • FlikkanM
    mariama skrev 2016-10-09 17:39:18 följande:

Håller med om tomhetskänslan! Jag blev inte särskilt ledsen, det var väntat för mig för jag kände att det inte var som det skulle. Men tråkigt och tomt liksom!

Ååh hoppas så för oss nu!!! Låter väl bortskämt men jag orkar inte vänta länge, vill ha plusset NU, haha :) Jag fick ännu starkare på stickan idag, så det var starkare än kontrollstrecket så imorgon tror jag temperaturen kommer stiga (tempar också av nyfikenhet) och testet svagare, hoppas jag iaf för nu vill jag börja räkna ner till BIM :D

Jag har en 1,5-åring så en julibebis vore så perfekt tycker vi :))

Trodde jag skulle ta det bättre för jag hade också känt på mig i några veckor att nått är fel, men efter en stund innan första läkarbesöket var slut kom tårarna. Men kändes mycket bättre vid återbesök och på op dagen, var som en lättnad på nått sätt att vi nu kan ta nya tag :)

Jag vill också ha plus nu!!! Haha haft sjukt ont i magen idag så gissar på att ägglossningen skett, iom att jag fick pos igår :)

Myst tre dagar i rad nu inkl idag och några dagar innan det så nu tänker jag fortsätta mysa när lusten faller in :)

Åh är det krångligt med tempningen? Har inte riktigt greppat det där så inte ens provat :)

Hade gärna haft en mars/vår bebis som det var planerat men är nu mycket glad åt en bebis oavsett månad, bara allt går vägen och det mår bra :)
  • FlikkanM
    Crazy catlady skrev 2016-10-12 11:12:52 följande:

Jag tror jag plussade idag !! 

På äl+10/ bim-2/3... försök 11 

Har inga större symtom, förutom lite ömma bröst som började smått igår, o lite sömnsvårigheter (vaknat mycket och sovit oroligt)..

Känner mig inte alls gravid.. hehe Har haft sjukt mycket symtom alla andra månader då jag vart tvärsäker på att jag vart gravid.. som visats sig bara va pms..

Åh vad härligt, stort grattis så klart du plusat :)
  • FlikkanM

Är på ÄL +7(pos test förra lördagen) och idag när vi mös kom det blodblandat, droppade lite i toan klar rött efter också men sen inget mer sen dess. Hoppas det var nått annat än en förtidig mens. Har inte så hög förväntningar med tanke på MA och skrapning som gjordes för snart 4 veckor sedan.

Håller tummarn :)

Och grattis till er alla som plussat! Hoppas det blir många fler också :)

• FlikkanM

Men oj oj vilken stark mensvärk jag haft idag, som "brännande molvärk" hela dagen, antingen kommer mensen med dunder och brak eller så är det nått lurt på gång :) är på ÄL + 8/9. Men vet inte riktigt när jag har mens IOM att jag gjorde skrapningen den 20/9 efter MA så kan vara både och. :)

• FlikkanM
    mariama skrev 2016-10-17 19:32:28 följande:

Precis den där brännande känslan hade jag vid min senaste graviditet med! :) Hoppas!! Tycker mig ha lite då nu med (äl+7), fast omvartannat känns det som "vanlig mensvärk" också, så jag vet inte alls vad jag ska tro. VIll bara att dagarna så gå FORT nu, haha

Åh hoppas jag åt oss båda :)

Är på kurs nu så har inte haft tid att "läsa och känna efter" men känslan kom ändå när huvudet var fokuserad på nått helt annat så tror inte jag framkallade det själv :)

Ja nu ska dagarna gå undan! När tänkte du testa?
  • FlikkanM

Helt bombsäker på att mensen skulle dyka upp nu ikväll, haft mensvärk av och till under dagen som var i hållande sista timmarna på kvällen, men inte en droppe. Mös med sambon när jag kom hem och tänkte att nu brakar det loss men icke, får se om man vågar testa i helgen eller om den kommer då :)

Har noll symtom mer än mensvärk som kommit och gått nån dag här och där.

• FlikkanM

Och där kom mensen några dagar senare, nu vet jag iaf att kroppen är helt åter sen MA så denna ÄL som kommer ska bli min :)

Svar på tråden Bim oktober 2016