• Linneisen

Bim oktober 2016

Hur många dagar har ni mellan äl och mens? Jag tog ut min p-stav förra veckan och hade ägglossning nu i mitten av veckan. Undrar lite när jag ska ta gravtest. 14 dagar från och med äl kanske?

• Linneisen
    SamsonS skrev 2016-10-08 09:32:46 följande:

Nytt med morgonurin idag, det är starkare än igår. Tog två ifall det skulle vara fel på testet och de ser likadana ut. Kan det verkligen vara sant att det är vår tur nu?

Jag ser ett svagt streck! Skrattande
  • Linneisen
    SamsonS skrev 2016-10-08 09:47:25 följande:

Här är ett till, syns tydligare i verkligheten!

Tror du är gravid! Skrattande
  • Linneisen
    SamsonS skrev 2016-10-08 09:47:25 följande:

Här är ett till, syns tydligare i verkligheten!

Eller nu såg jag strecket jättetydligt! Grattis!! :D
  • Linneisen
    Anonym (micec) skrev 2016-10-08 14:14:16 följande:

Någon mer än jag som har bim den 18e?

Hade ägglossning för bara några dagar sen. Min ägglossnings smärta pågår alltid bara dagen som själva ägglossningen är.

Denna gången har denna smärtan liksom fortsatt och inte avtagit ens nu fem dagar senare, lustigt, aldrig haft såhär innan...... Undra om detta kan tyda på något... Vad tror ni?

Jag har bim 18e tror jag. Iallafall är det 14 dar sen äl den dagen.

Jo det kan säkert tyda på nåt!
  • Linneisen
    poppy skrev 2016-10-08 11:58:01 följande:

Snittet är att ägglossning är 13-16 dagar innan mens, så att testa på äl+14 är bra för att få goda chanser till ett rättvisande test, motsvarande bim. Så gjorde jag. :)

Sen kan ju vissa få positivt tidigare än så såklart. Håller tummarna!

Okej, tack för svaret!

Jag med!!
  • Linneisen
    EpsilonGamma skrev 2016-10-09 10:49:24 följande:
    Jag har typ samma symtom jag med. Brösten är hårda och ömma på sidorna, hugger till och från i tjejmagen, så trött att jag knappt vet vad jag heter men sover dåligt. Humörsvängningarna ska vi inte ens prata om. Så jag hoppas på plus inom några dagar annars är jag också riktigt skenis.
    Mina bröst ömmar också på sidorna! Är det ett gravtecken?? De brukar inte ömma på det sättet... men jag är bara på äl+4 så det kan väl inte ha skett så mycket...
  • Linneisen
    EpsilonGamma skrev 2016-10-09 14:40:25 följande:

Jag vet inte men mina brukar inte heller ömma på det sättet. Igår kunde jag knappt lägga mig i sängen, värkte så. Idag har de inte varit lika ömma som igår kväll dock. Jag är på ÄL +7 men har haft det såhär i någon dag eller två. Kanske bara är skenis.

Nä liksom på sidorna, och lite hårt typ.. Har också ont långt nere i magen.

Ja det går ju inte att veta :S hoppas hoppas för oss!! När ska du ta gravtest?
  • Linneisen
    Anonym (Tredjeförsöket) skrev 2016-10-09 12:08:17 följande:

Jag är ny på detta med ägglossningstester. Har testat några dagar nu och idag fick jag ett någorlunda starkare streck.

Jag vet att det inte är helt positivt än men brukar det vara såhär när det är nära positivt? Borde man börja ligga på?

Testa ett digitalt istället som visar smileys. De är bättre tycker jag! :) Men dyrare.
  • Linneisen
    EpsilonGamma skrev 2016-10-09 18:09:35 följande:

Precis!!! Ja jag får också lite hugg nertill i magen ibland. Verkligen hoppas!

Om jag kan hålla mig till BIM så blir det söndag nästa vecka, 16/10. Du då?

Jag vet inte riktigt, tog ut p-staven förra veckan men hade äl i onsdags. Så jag tänkte jag skulle testa 18/10, om jag kan vänta så länge!!
Svar på tråden Bim oktober 2016