• SJZH

Bim oktober 2016

lindstroom skrev 2016-10-10 22:11:23 följande:

Hej! Ny i tråden.. Tror jag har haft ägglossning precis enligt min app. Har inte tagit ägglossningstest denna månaden. Bim är den 24 oktober :) andra barnet, andra försöket :)

Åh då har vi samma BIM-datum!
    Jag gjorde ÄL-test o de visade klartecken 9-10okt nu precis! ???? Hoppas på att de hår vägen denna gången.
    Tredje försöket med andra barnet.... BIM som sagt 24 okt.
  • SJZH

Alla ni som plussat, hur tidigt har ni haft känningar och vad? ??

• SJZH
    mariama skrev 2016-10-15 20:23:48 följande:

ÄL+5 idag, längtar så tills jag kommer närmare BIM! Är vi fler som ligger lika? Hur känner ni? :)

Jag är på BIM-8.
    Förra månaden vad jag typ säker på att jag var gravid men denna månaden känner jag mig totalförvirrad. Kan inte tro att jag är gravid.
    Har otroligt ont i brösten, speciellt på utsidan av dem, ned ifrån armhålorna o fram till bröstvårtan. Så har de varit sedan ÄL+3. Även haft lite känsligare bröstvårtor...
    vid ÄL+3 och ÄL+4 så var jag lite illamående fram o tillbaka men annars ingenting.

Börjar tänka att de kanske inte blir något denna månaden... men är förvirrad över brösten. O kan man ens ha känningar så kort efter ÄL?
    Igår somnade jag o sov middag o sedan somnade jag ändå igen vid 21 på kvällen. Men jag kanske vara håller på att bli sjuk. Haha
  • SJZH
    Linneisen skrev 2016-10-16 09:11:27 följande:

JAG ÄR GRAVID!! Helt otroligt! Så lycklig!
    Första försöket, tre veckor sedan jag tog ut p-staven. Plussade idag på äl+11.

GRATTIS till alla er andra som har plussat och jag håller tummarna för er som väntar på plusset denna månad!

Åh!! Jättestort grattis till dig/er! Vilken spännande tid ni har nu!! :D
  • SJZH
    mariatherese93 skrev 2016-10-16 08:41:31 följande:

Jag hoppar in här också! Har BIM 24/10 detta blir vårt första försök.

Vi har samma BIM-datum då!!

Känner du något?
  • SJZH

Då jag haft otroligt ömma bröst.. Har fått ha bara en mjuk sportBH i en storlek för stor sedan ÄL+3 för att klara av de ens, o ändå haft galen "smärta" i brösten så har jag tänkt att de finns en chans.
    Till i natt då värken/de ömma har iprincip försvunnit helt. Brösten är inte längre stora o fasta, ådrorna på sidorna av brösten har gått in o gömt sig igen o de ömma känns knappt...
    De end tecken som jag verkligen kunnat säga inte är ett falsk tecken är nu borta, o jag tror inte alls längre att de finns en chans att de blev något denna månaden...
    Är på ÄL+9... Suck! :/

• SJZH
    Linneisen skrev 2016-10-18 08:33:36 följande:
    På äl+2 fick jag jätteont i brösten och de blev helt hårda på sidorna samt rundare. Typ på äl+6 var de inte alls hårda längre och sen hade jag inte riktigt lika ont, fast fortfarande ont. Plussade sen på äl+11, så du kan visst fortfarande vara gravid! :)
    Tack för peppen!!
    Kände verkligen hur musten gick ur mig i morse när de känts som de släppt.

De är som du skriver, fortfarande något ömt, men inte alls som dagarna nu innan...
    Bara känns så konstigt om de skulle vara något, varför är de inte lika hårda o runda o ömma längre då? Vad hände... :S
    Idag har jag vanlig BH på mig igen, dom känns ju än... men så långt ifrån tidigare dagar.

Men du har haft andra känningar under tiden med va?
  • SJZH
    Linneisen skrev 2016-10-18 09:26:28 följande:
    Nä jag tycker också att det var jättekonstigt att det gick över så fort! Men att de blir hårda o större är för att de förbereder sig på amning, så jag tänker att det blev nån reaktion i kroppen att ägget blev befruktat, men sen finns det ju ingen mening än med att man ska kunna amma, typ. Jag vet inte riktigt.

Inte så värst mycket faktiskt, ont i brösten då och lite molande värk långt nere i magen, men knappt alltså. och på äl+10 var jag luktkänslig. Annars ingenting.

Nån annan som känner igen dethär med brösten, som har plussat?
    Jo, de är jag helt klart med på att de förbereder sig, men ändå konstigt att de helt plötligt "går tillbaka" sedan då? :S

Ok, jag har inget molande alls, så de känns med som negativt.
    På ÄL+3 samt ÄL+4 kände jag mig lite illamående men de tänker jag kan varit symptom som bara kommit för man tänker på det...
    Luktsinnet tycker min sambo att jag verkar fått bättre, medan jag vet inte..., jag bara reagerar ju när något luktar mycket lr något luktar dåligt.
    Men han menade på att när jag kände på lukten, att han ätit choklad som var "ljus" (den var 52%) istället för mörk och dagen efter reagerade på att de lukta unket i sonens rum, medan han menade på att "så luktar de alltid i hans rum, de är ingen ny lukt här inne" så började väl han fundera mer på de än mig. Tycker de är svårt o säga något med de... haha!

Ja om någon mer vet vad som händer med brösten osv så får de gärna säga!!
  • SJZH
    Linneisen skrev 2016-10-18 12:28:14 följande:
    Ja, det är lustigt men jag har skrivit med en annan som har plussat och det blev typ så för henne också.

När ska du testa?
    Från början hade jag tänkt höra de på fredag... Då är de ÄL+12/BIM-3...
    Men efter förvirringen med mina bröst osv så börjar jag fundera på att vänta till BIM om mensen inte kommer då?

Har bara två stickor kvar hemma o en CB, men CB vill jag bara använda ifall en sticka är otydlig lr eventuellt visar poss... Hehe, dom är ju mycket dyrare!
    Annars får man väl köpa fler sedan ändå?
  • SJZH
    Linneisen skrev 2016-10-18 17:22:36 följande:
    Hm, du gör som du vill. Jag hade testat på fredagen och om det var negativt så hade jag tagit ett till på bim-dagen. Jag bestämde att testa på äl+11, men jag blev dock ivrig och testade dagen innan också, såklart var det negativt då... och positivt dagen efter :D
    Men är de inte väldigt ovanligt att de visar positivt så tidigt på stickor? Jag har aldrig haft stickor före de sista månaderna... Har alltid använt CB förr.
    Vill inte att de visar negativt om de inte är då, haha...
    när du skriver att du testat såpass tidigt blir jag sugen på att göra de med, men då får jag nog beställa nya stickor sedan! Haha
Svar på tråden Bim oktober 2016