• doris123

Bim oktober 2016

BIM allt mellan 22 och 24 oktober här.. tror jag iaf. är på dag 28 idag men har en cykel på mellan 26-32 dagar. försök nr 9 Rynkar på näsan
    vem trodde att det skulle vara så svårt att få ett syskon.

• doris123

tog ett CB nu på förmiddagen.. såg direkt ett streck, om än väldigt svagt. ville inte riktigt fastna på bild men såg ut såhär.

och nu när det har torkat så är där ett väldigt blått, väldigt tydligt streck men det är trådsmalt. någon som tror någonting? vågar jag börja hoppas?

• doris123
    Elisabeth24 skrev 2016-10-20 11:54:03 följande:
    Det finns något där, men jag skulle köpa ett digitalt cb och ta det med morgonurinen :) då slipper man nojja. Då står det tydligt "gravid" eller "inte gravid" lycka till :)
    ja ska köpa ett idag och ta det imorgonbitti :) testade med graviditetskollens innan och där kom det starkare och starkare skuggor nu i 3 dagar, men det har varit just skuggor så har inte viljat köpa ett digitalt än. men med ett blått streck på CB vågar jag köpa ett digitalt idag :)
  • doris123
    mariama skrev 2016-10-20 12:24:20 följande:
    Håller tummarna :) vilken dag innan BIM är du på?
    jag har lite smått oregelbunden mens så är lite osäker. jag är på dag 29 i cykeln idag men tror inte att jag har BIM förrän på söndag, så isf skulle det vara BIM-3 idag Glad

mina ÄL-tester har givit utslag på dag 21-22 och sedan har mensen kommit mellan dag 26-32 så min barnmorska sa åt mig att sluta med testen Tungan ute
  • doris123

jag kände på mig så starkt efter dessa jättesvada streck att det ändå var något, något kändes annorlunda.. tänkte först att det skulle vara jätteonödigt att köpa ett CB digital idag då det ändå kan visa inte gravid. speciellt eftersom det bara gått 1,5 timme sedan jag kissade.

MEN...

här är det! nu väntar jag bara på att storasyster ska få springa fram och ge detta till pappa när han kommer hem från jobbet!

• doris123

Tack för alla grattis!! Hjärta

Elisabeth24 skrev 2016-10-20 14:44:28 följande:
    Stort grattis! Verkligen!!! Vad har du känt för symptom?!
    egentligen ingenting, eller... jag har känt stickningar, molvärk och en sorts tyngd. men inget jag inte vågade tro var något annat än rejäl mensvärk. det som var udda var att det kom så tidigt och att det liksom spände.. men det kändes mer med dottern :)
  • doris123
    Anonym (Bebislängtan2016) skrev 2016-10-23 15:58:58 följande:

Uppdatering. Kunde inte hålla mig från att göra ett grav test... negativt. Brösten va öm igår och mer idag. Brukar inte ha ömma bröst så det känns skumt. 10 dagar till BIM.

Hur ofta har ni testat er?

Vill ju kolla varje dag för att veta exakt vilken dag det visar....om det visar ngt. Men det kanske är onödigt.

Köpte 20 test ????

10 dagar till BIM är på tok för tidigt för att testa :) ägget fäster mellan dag 5-10 och sedan behövs någon dag för att producera tillräckligt med håg för att kunna mätas.
  • doris123
    Emlin skrev 2016-10-23 20:23:58 följande:

Är det rimligt att känna symptom ÄL+5? Molvärk och idag kliar brösten lite och lixom pirrar i bröstvårtorna. BIM på lördag 29/10 (tror jag), upptäckte med ÄL-test att jag hade senare ÄL än vad jag trott och iom det kortare lutealfas.

för mig fungerade inte ÄL-test, de gav bara positivt utslag en vecka innan mens.. hela tiden.. pratade med gyn och de sa att jag skulle slopa testen helt och bara köra på. denna månad var det något som var helt annorlunda.

ca ÄL+5-6 tyckte jag att något började kännas annorlunda än tidigare månader.. molvärk, stickningar osv. men bara diffust men ändå rätt tidigt, blev mer och mer och nu är jag i vecka 4+2 :)
  • doris123
    lindstroom skrev 2016-10-25 19:49:50 följande:

Bim + 1 idag och tog precis ett test . Negativt. Blev faktiskt besviken då jag typ vet att jag är gravid! Haha nä men mina symptom är ju verkligen som förra graviditeten nu och jag trodde verkligen på ett plus idag. Men tji fick jag. Om kroppen luras nu är de helt sjukt att man kan inbilla sig så mycket. Har graviditetskollens stickor, någon som har erfarenhet av de? :)

de fungerade hur dåligt som helst för mig. fick bara svaga streck som sen blev skuggor och försvann. trodde jag blivit galen och såg i syne. plussade sen 1 dag senare med CB plus och digital :)
  • doris123
    lindstroom skrev 2016-10-25 21:19:23 följande:
    Ja jag har hört att de inte ska vara så bra .. Mina visar totalt blankt och har någon känsla att de inte stämmer. Haha så imorgon ska jag köpa ett CB och testa med! Vilken dag plussade du på? Och stort grattis till plusett :)
    ja testa med ett cb eller apotekets egna. de är bäst :)
    tack! jag plussade på BIM-2. :)
Svar på tråden Bim oktober 2016