Inlägg från: Mandypandy90 |Visa alla inlägg
  • Mandypandy90

Bim oktober 2016

Hej! Hoppar in här! Hade ÄL för 8 dagar sedan. Började med progesterall direkt efter då jag tror att jag kan ha progesteron-brist. Och tydligen skadar det inte att ta krämen. Vi låg på ordentligt under ÄL så jag vet att vi har prickat den och nu inväntar jag BIM 13 okt.

Kul att följas åt! :)

• Mandypandy90

Hej alla!

Vill bara tipsa för har läst så mycket om bisolvon nu. Jag har dock ingen egen erfarenhet då jag precis börjat med detta test men efter att ha läst om så många som lyckats så blir man verkligen hoppfull.

Man ska tydligen testa att ta bisolvon från mens till ÄL. Detta skall göra det lättare för spermierna att ta sig fram. Även min man tar nu bisolvon. Så för er det inte tagit sig för så tycker jag ni ska testa så kan vi följas åt. :)

• Mandypandy90
    Rosenblad skrev 2016-10-18 13:15:27 följande:

Hej hallå.. Har hängt i alla BIM månads trådar sen ett år tillbaka, dock har min aktivitet minskat efter försök 7 nån gång.. Är helt uppgiven och jag och min man har tyvär bråkat mycket pga denna bebisbverkstad. Jag blir som desperat och blir helt ur funktion när mensen kommer :/ Kan gråta, vara arg och skratta samtidigt. Ledsen för att aldrig få ett barn, arg för det är så orättvist och skrattar för jag har sånn otur. Månaderna bara fortsätter och allting bara flyter iväg och ser gravidmagar till höger och vänster blandat med barnvagnar och gravstickor. Men inget händer här.. Fått massor av positiva äl stickor och blod vid äl, värk och spända bröst. Men sen slutar de alltid i att mensen kommer och ännu en månad går.. Känner mig så stressad och tänker att jag vill ju ha 2-3 barn men kan inte ens få mitt första.. :( Mitt lilla hopp hänger på att vi väntar på utredning, fått svar på vår ansökan för ca 3 mån sedan men fortfarande ingen tid att gå på. Hur länge ska man behöva vänta? Alltså den dagen, om den kommer, jag ser ett pluss/två streck kommer va den lyckligaste dagen i mitt liv. Känns som det aldrig kommer hända men vägrar ge upp även om jag på ett sätt gjort det, mentalt..men ändå fortsätter jag försöka att hitta äl och få till det på rätt tid. Men de senaste månaderna har vi fått till det En gång vid äl, sen funkar det inte för mannen.. För mycket press för oss båda och tyvär blir man helt knäckt av detta :( Har nu BIM den 27e och har inte haft sex vid äl (då jag tror jag hade det med tanke på värk) utan några dagar innan. Men mitt hopp hänger ändå på den gången och att en liten simmare har kunnat överleva :/ Vet inte hur mycket jag svurit och gråtit under detta året och jag vet att jag inte är ensam om detta men man känner sig som den enda som inte kan bli gravid och alla andra bara magiskt blir gravida. Inte trodde jag det skulle bli ett såhär stort projekt och jag hoppas den dagen då jag får se ett pluss kommer snart. Helst nästa vecka :/

Känner precis som dig.. men som jag skrev tidigare; testa med bisolvon! Har hört och läst om så många som blivit gravida på första försöket! Jag har precis börjat med det och känner mig hoppfull! :)
  • Mandypandy90
    anna7607 skrev 2016-10-21 08:39:07 följande:
    Vet precis hur det är. Försök nr 17 och två missfall. Blir galen. Sista hade jag blödningar hela mensperioden... bruna. Tog test bim+2 då va det negativt. Gjorde ett till bim +5 då va det positivt. Fick tyvärr missfall bara några dagar efter... fått missfall på tråkiga dagar. Julafton och bröllopsresa... det suger. Nu är det bim-4. Haft ilningar i magen och sjukt törstig. Men vågar inte hoppas än
    Har du testat med progesterall? Verkar som att du kanske behöver det om du fått missfall. Läs lite om det. Tror verkligen att det är värt att testa.. :)
  • Mandypandy90
    anna7607 skrev 2016-10-21 09:24:09 följande:
    Det kan de absolut vara värt att testa. Hur funkar den?
    Det är en kräm. Du smörjer lite varje dag för att kroppen skall kunna behålla bebisen. Det rekommenderas vid försök att bli gravid, för att ägget ska kunna fastna. Och sen när man blivit gravid, för att hjälpa kroppen fram till v. 12 för att undvika missfall. Vissa har det hela graviditeten så det skadar inte. Om du nu är gravid så kan det ju vara skönt för att inte oroa sig lika mycket för missfall! Lycka till och hoppas verkligen att det gömmer sig en liten där inne! :)
  • Mandypandy90
    mammsen79 skrev 2016-11-01 17:00:11 följande:

Fick min mens igår men viskade positivt på graviditetstest den 26/10. Vad händer?? Kan man vara gravid trots mens? Eller är det ett missfall? Någon som känner igen det här? Är ledsen orolig.

Man kan vara gravid trots mens men är det väldigt färskt blod och symptom börjar försvinna så kan det vara MF. Ta ett nytt test och är det svagare än innan så kan det tyvärr vara MF men som sagt så har jag läst om många som varit gravida trots mens. När hade du BIM? Plussar man innan BIM så är ju chansen lite större för MF.. håller tummarna att det bara är någon blödning av andra anledningar. Tex sköra slemhinnor .. kram!
  • Mandypandy90
    mammsen79 skrev 2016-11-01 17:26:47 följande:
    Min bim är idag men fick mens igår.... Plussade 5 dagar innan mens. Är illamående till o från.
    Okej men var det rött blod som kom? Ibland gör sig kroppen av med "rester" pga graviditet.. hoppas det var det som hände dig! Har du tagit nytt test idag?
Svar på tråden Bim oktober 2016