Rosenblad skrev 2016-10-18 13:15:27 följande:
Hej hallå.. Har hängt i alla BIM månads trådar sen ett år tillbaka, dock har min aktivitet minskat efter försök 7 nån gång.. Är helt uppgiven och jag och min man har tyvär bråkat mycket pga denna bebisbverkstad. Jag blir som desperat och blir helt ur funktion när mensen kommer :/ Kan gråta, vara arg och skratta samtidigt. Ledsen för att aldrig få ett barn, arg för det är så orättvist och skrattar för jag har sånn otur. Månaderna bara fortsätter och allting bara flyter iväg och ser gravidmagar till höger och vänster blandat med barnvagnar och gravstickor. Men inget händer här.. Fått massor av positiva äl stickor och blod vid äl, värk och spända bröst. Men sen slutar de alltid i att mensen kommer och ännu en månad går.. Känner mig så stressad och tänker att jag vill ju ha 2-3 barn men kan inte ens få mitt första.. :( Mitt lilla hopp hänger på att vi väntar på utredning, fått svar på vår ansökan för ca 3 mån sedan men fortfarande ingen tid att gå på. Hur länge ska man behöva vänta? Alltså den dagen, om den kommer, jag ser ett pluss/två streck kommer va den lyckligaste dagen i mitt liv. Känns som det aldrig kommer hända men vägrar ge upp även om jag på ett sätt gjort det, mentalt..men ändå fortsätter jag försöka att hitta äl och få till det på rätt tid. Men de senaste månaderna har vi fått till det En gång vid äl, sen funkar det inte för mannen.. För mycket press för oss båda och tyvär blir man helt knäckt av detta :( Har nu BIM den 27e och har inte haft sex vid äl (då jag tror jag hade det med tanke på värk) utan några dagar innan. Men mitt hopp hänger ändå på den gången och att en liten simmare har kunnat överleva :/ Vet inte hur mycket jag svurit och gråtit under detta året och jag vet att jag inte är ensam om detta men man känner sig som den enda som inte kan bli gravid och alla andra bara magiskt blir gravida. Inte trodde jag det skulle bli ett såhär stort projekt och jag hoppas den dagen då jag får se ett pluss kommer snart. Helst nästa vecka :/
Känner precis som dig.. men som jag skrev tidigare; testa med bisolvon! Har hört och läst om så många som blivit gravida på första försöket! Jag har precis börjat med det och känner mig hoppfull! :)