• Iminenkelhet

Vecka 33, när är man sjuk?

Hejsan!

Ligger just nu utslagen i soffan med kraftigt illamående och lätt yrsel.. Orken har varit på flykt värre än vanligt de senaste dagarna.

I onsdags tog jag prover och man fann att järnet var dåligt, en 1a äggvita i urinen, LÅGT blodtryck (100/70) och att magens tillväxt sjunkit från den övre kurvan till att ligga under mittenkurvan.

Trots magens minskade tillväxt hade jag lagt på mig ordentligt sen sist..

I torsdags hade jag fått ett röstmeddelande ifrån min barnmorska med provsvaren och en önskan om att jag skulle droppa in och lämna ett nytt urinprov för odling.

Det lät inte så brådskande med "droppa in när det passar" så av olika anledningar kom jag inte iväg.

Men nu ligger jag här och mår piss, skit och pannkaka..

Min 3-åring har just skolats in på förskolan och dragit hem en massa baciller (hon är ordentligt snorig)

Jag har nyligen börjat äta omeprazol och visst kan mitt mående även vara en biverkning av det??

Som ni förstår så känner jag mig orolig men tror samtidigt att jag kan vänta tills på måndag med mina nya prover... Eller?

Man blir ju skrämd när man söker på nätet och får upp massa om havandeskapsförgiftning och annan skit...

Vad säger ni erfarna och kloka människor därute? Räcker lite vila kanske?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vecka 33, när är man sjuk?
Svar på tråden Vecka 33, när är man sjuk?