• Mysan0323

    Magsmärtor i v34+6

    Hej jag är ny här och även förstföderska ! Jag är beräknad 16okt !

    I en veckas tid har jag haft problem med magen ! Fruktansvärd diarré och får inte behålla nått som jag har ätit ! Går även på järntabletter och har köpt mat som ska "binda" magen och få den lugn men inget hjälper ! Det är sjunde dagen jag har såhär får springa nästintill varje timma, vaknade vid 3 inatt av sån magknip så jag sprang till toan , men magknipen gick aldrig över, det känns som magknip/menssmärta som även strålar ut i ryggen och ett tryck neråt, får även som hugg i bland , är det någon som känner igen detta ? Är det normalt ? Eller borde jag ringa in och råd fråga ? Är så trött på att inte få behålla nått och knappt få nån sömn, och nu när inte smärtan går över häller ..


    Gravid v 34+6
  • Svar på tråden Magsmärtor i v34+6
  • syntharen

    Vad är det för järntabletter du tar? Jag blev riktig dålig i magen med magsmärtor efter några veckors användning av Niferix. Jag slutade ta dom (och som tur var höll sig HB på över 120 efter det) och magsmärtorna och diarréerna försvann. Så jag skulle sluta ta järn om jag var dig för att se om det hjälper. Jag skulle också kontakta barnmorska för att kolla så att det inte är nåt som påverkar graviditeten (dålig mage kan vara ett tecken på att förlossningen startar).

  • Mysan0323

    Tack för svaret , jag äter samma järn tabletter som du åt, har kanske tagit två st sådana i veckan nu men inget har hjälpt ! Har fortfarande ont , en söndag som denna när inte mödravården i stan har öppet , ringer jag till närmsta BB då och rådfrågar eller 1177 ?

  • syntharen

    Ring förlossningen, jag misstänker att 1177 skulle råda dig att göra det. Jag tror bara din mage är i uppror av olika anledningar och allt är bra med bebis och graviditeten men bättre att kolla upp det en gång för mycket.

  • Rebecca2000

    Stackars dig, låter jättejobbigt.
    Jag har haft liknande smärtor av diarre och det liknar faktiskt värkar tycker jag. Så jag hoppas du pratar med någon på förlossningen också så det inte är något på gång där.
    Niferex äter jag med och det är ingen höjdare för magen alltså...

  • Mysan0323

    Fick komma in till förlossningen för undersökning , allt var bra med lilla bebisen i magen, hade sammandragningar och värkar men inget som var aktuellt än , men dom sa också att man kunde bli riktigt dålig av järntabletter så blir att strunta i dom nu !

  • syntharen

    Vad skönt att du fick det kollat! Ja strunta i dom där järntabletterna, det kan vara att ditt HB håller sig uppe nu när du är så långt gången. Mitt har legat stabilt sedan v 30 ca utan Niferex, däremot tar jag gravidvitaminer som innehåller järn och jag tar dom tillsammans med C-vitamin tabletter för att järnet ska tas upp bättre. Ett tips

Svar på tråden Magsmärtor i v34+6