Inlägg från: syntharen |Visa alla inlägg
  • syntharen

Magsmärtor i v34+6

Vad är det för järntabletter du tar? Jag blev riktig dålig i magen med magsmärtor efter några veckors användning av Niferix. Jag slutade ta dom (och som tur var höll sig HB på över 120 efter det) och magsmärtorna och diarréerna försvann. Så jag skulle sluta ta järn om jag var dig för att se om det hjälper. Jag skulle också kontakta barnmorska för att kolla så att det inte är nåt som påverkar graviditeten (dålig mage kan vara ett tecken på att förlossningen startar).

• syntharen

Ring förlossningen, jag misstänker att 1177 skulle råda dig att göra det. Jag tror bara din mage är i uppror av olika anledningar och allt är bra med bebis och graviditeten men bättre att kolla upp det en gång för mycket.

• syntharen

Vad skönt att du fick det kollat! Ja strunta i dom där järntabletterna, det kan vara att ditt HB håller sig uppe nu när du är så långt gången. Mitt har legat stabilt sedan v 30 ca utan Niferex, däremot tar jag gravidvitaminer som innehåller järn och jag tar dom tillsammans med C-vitamin tabletter för att järnet ska tas upp bättre. Ett tips

Svar på tråden Magsmärtor i v34+6