• Anonym (Stuprör)

Blir ni tjejer mer försiktiga med snygga killar?

Hej!

Har en fråga till er tjejer som dejtar - blir ni mer försiktiga/misstänksamma av er om ni får kontakt med en riktigt snygg kille? Och i så fall på vilket sätt visar ni detta? Kan killen göra något för att ni ska känna er mer trygg?

• Svar på tråden Blir ni tjejer mer försiktiga med snygga killar?
  • Anonym (Ayy)

Ja för den sittisen var jag själv i. När jag börja på nytt jobb fanns det en dösnygg kille där. Han började visa intresse prata med mig o ville börja träffas. O jag var så sjukt blyg för han va så snygg! Så jag våga inte säga så mkt osv för man var så rädd för att tabba sig.. det blev väl lättare o lättare med tanke på att vi träffades varje dag inom jobbet men där skötte vi det proffisionellt. Jag kände mig osäker på honom, om han ville ha just mig. För är en kille snygg då vet han om det. O många gillar bara jakten på tjejer. Sen när de har testat lite vill de ha nåt nytt. Så man är väldigt försiktig med snygga killar man är rädd för att man inte är den enda o man vill inte göra bort sig. Jag var inte den enda i det läget tillslut.. så om nu killen på riktigt är intresserad, smyg inte med mobilen, låt världen se att ni dejtar, flörta inte med andra tjejer, var alltid ärlig, hitta på saker typ ut o äta bio tex. För då visar ni er ute o då blir man som tjej tryggare för då märker hon att killen inte försöker smyga med att ni träffas.

• Anonym (mapp)

Ja jag blir tyvärr det. Tänker väldigt mycket att han är en player. Har svårt att ta han på allvar och dömer ut honom rätt mycket. Vet försej inte om det bara beror på att han är snygg utan kan ju vara vissa "signaler" han sänder ut som faktiskt tyder på att han är en player. Men oftast så är det att jag dömer på förhand och är väldigt skeptisk och kritisk till det mesta han gör och säger. Vet inte riktigt vad som kan hjälpa mig eller honom i den situationen. Det spelar ingen roll om han hör av sig jätteofta eller mer sällan, gör närmanden eller är mer avståndstagande.

Det bästa är väl för killen att tänka att sålänge tjejen faktiskt träffar honom så är hon intresserad. Och inse att MÅNGA killar är players som ljuger och allt möjligt för att få en tjej på fall. Så är man ordentligt intresserad som kille så får man se till att ha tålamod och försöka se det ur tjejens situation istället för att ta det personligt om tjejen är avvaktande och har svårt att lita. Vet inte om det här hjälper något! (För övrigt så är det väl något jag själv kanske behöver jobba mest på? Vet inte).

• Anonym (Korven)
    Anonym (Stuprör) skrev 2016-09-04 19:02:36 följande:

Hej!

Har en fråga till er tjejer som dejtar - blir ni mer försiktiga/misstänksamma av er om ni får kontakt med en riktigt snygg kille? Och i så fall på vilket sätt visar ni detta? Kan killen göra något för att ni ska känna er mer trygg?

Det har aldrig hänt mig. Jag har mer alldagligt utseende så snygga killar blir inte intresserade av mig. Om jag nu ändå skulle få en dejt med en snygging hade jag undrat vad han var ute efter.
  • Anonym (Ärlig)

Ja det blir man.
    Som dom andra skrev så tror man att han är en player och troligen bara ute efter sex.
    För att avhjälpa detta om du verkligen är intresserad på riktigt av tjejen och faktiskt skulle kunna tänka dig ett förhållande med den tjejen.
    Så hör av dig till henne, lagom mkt, gulliga sms och god morgon och go natt sms så du visar att du tänker på henne det första å sista du gör, hitta på saker ute ett antal dejter innan ni hamnar i säng och fortsätt hitta på saker ute även efter ni haft sex och att inte alla dejter behöver sluta i sängen, säg uttryckligen att du tex pausar ditt medlemsskap på dejtingsidan för att det känns så bra med henne, fråga och va intresserad av å veta saker om henne.
    Och om du är kär och vill va tillsammans med henne, säg det rakt ut och låt det inte dra ut på tiden för mkt.

• Anonym (ee)

åh jag vet inte. Jag närmar mig de 50 och har dejtat eller varit tillsammans med en hel del olika genom åren. En del riktigt jäkla snygga, andra mer genomsnittssnygga.  Det handlar om hur trevlig personen är, vad den utstrålar.
    Om en väldigt snygg människa (kille eller tjej) spelar på sin snygghet, liksom är självgod och kommenterar det, jämför sig med andra, då tappar jag intresset  och tänker att det är en rutten personlighet som inte passar mig. 

Är personen avspänd, trevlig, som folk är mest, så ska inte utseendet spela någon roll .

• Anonym (Ärlig)
    Anonym (Ärlig) skrev 2016-09-06 15:17:39 följande:

Ja det blir man.
    Som dom andra skrev så tror man att han är en player och troligen bara ute efter sex.
    För att avhjälpa detta om du verkligen är intresserad på riktigt av tjejen och faktiskt skulle kunna tänka dig ett förhållande med den tjejen.
    Så hör av dig till henne, lagom mkt, gulliga sms och god morgon och go natt sms så du visar att du tänker på henne det första å sista du gör, hitta på saker ute ett antal dejter innan ni hamnar i säng och fortsätt hitta på saker ute även efter ni haft sex och att inte alla dejter behöver sluta i sängen, säg uttryckligen att du tex pausar ditt medlemsskap på dejtingsidan för att det känns så bra med henne, fråga och va intresserad av å veta saker om henne.
    Och om du är kär och vill va tillsammans med henne, säg det rakt ut och låt det inte dra ut på tiden för mkt.

Ska väl oxå sägas att det här tycker jag generellt gäller.
    Vem man än dejtar.
  • Anonym (Ssk)

Ja jag blir mer osäker. Exempel: jag flirtar med en VÄLDIGT snygg läkare jag jobbar med. Han är snäll, rolig, omtänksam, gullig, trevlig osv men samtidigt flirtar han som att han gör det med allt som rör sig så jag har väldigt svårt att avgöra om han bara leker med mig eller om han faktiskt är intresserad på riktigt. Det gör att jag blir mer avvisande och mindre flirtig eftersom jag inte vill riskera att bli sårad.

• Anonym (Stuprör)

Skulle vara intressant med flera svar, skriv gärna eran ålder också :)!

• MammAmma

Nah, även om en snygg kille kanske oftare är ute efter enbart sex eller annars kravlöst dejtande, så är det inget jag har några problem med. Jag känner inte att jag måste ha ett 'commitment' från snubben, även om jag inte skulle tacka nej om det skulle utvecklas till mer. Däremot blir jag något mer medveten om mina egna skavanker om killen är väldigt snygg, men det är fortfarande inget som stoppar mig.

• Anonym (Japp)

"Snygga killar" har jag inga problem alls med. Men "Väldigt snygga killar" är jobbigt. Det känns som om alla är ute efter honom då. Jag gillar snygga killar, men de skall inte vara väldigt snygga. Jag vet inte vart gränsen går.

Svar på tråden Blir ni tjejer mer försiktiga med snygga killar?