Inlägg från: Anonym (Egalitarianen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Egalitarianen)

Svenska tjejer knullar hela tiden

Anonym (M) skrev 2016-12-08 16:38:04 följande:

Det är väl inget att hålla med eller inte hålla med om. Jag vet inte eftersom jag inte kollat statistik. Är ju inte direkt en åsiktsfråga.

Men jag lyssnade på ett föredrag nyligen där det togs upp hur män och kvinnor lär sig att skapa nätverk. Män har generellt större arbetsrelaterade nätverk medan kvinnor har mycket större privata nätverk. När män och kvinnor lever i par och delar hushåll är det iftast kvinnan som håller i hop och igång de sociala kontakterna. Det är kvinnan som skickar julkort, köper födelsedagspresenter och ordnar parmiddagar. Kvinnorna blir det sociala kittet i privata sammanhang eftersom kvinnor är uppfostrade med den rollen. Mansrollen innefattar inte detta på samma sätt.

Det där är oerhört tråkigt. Säger man att "männen får skylla sig själv" tror jag man är farligt ute och bara gynnar antifeministerna. Säger inte att du har den fientliga inställningen, men finns folk på forumet som har det. Bland annat när det gäller varför män diskar och tvättar mindre än kvinnor.
  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym (ankare) skrev 2016-12-08 17:34:03 följande:

Du vill alltså förändra män som inte är selektiva, hur hade du tänkt dig att ändra på dessa människor?

Hur fungerar det att uttrycka dessa åsikter vid fikabordet, i samtal med middagssällskapet och bland släktingar.

Ni med denna utbredda syn bör ju ha ett fantastiskt sexliv eftersom du säger att tjejer har sex på rutin fast de inte vill.

Du som feminist borde väl önska en förändring där mer än någon annan. Objektifierande av kvinnor, som det ju i grunden handlar om, är ju inte direkt "fräscht" ur en feminists synvinkel.
  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym (ankare) skrev 2016-12-08 09:13:03 följande:

Män har alltså mindre möjlighet till sex för att kvinnor har sex när de har möjlighet med den de vill ha sex med, det är alltså negativt att kvinnor väljer själva vem de vill har sex med?

Du vill att kvinnor ska vara rättvisa när de har sex och välja att ha sex med de som lever i en sexlös verklighet och inte välja de de finner attraktiva.

Nope.
  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym (M) skrev 2016-12-08 16:38:04 följande:

Det är väl inget att hålla med eller inte hålla med om. Jag vet inte eftersom jag inte kollat statistik. Är ju inte direkt en åsiktsfråga.

Men jag lyssnade på ett föredrag nyligen där det togs upp hur män och kvinnor lär sig att skapa nätverk. Män har generellt större arbetsrelaterade nätverk medan kvinnor har mycket större privata nätverk. När män och kvinnor lever i par och delar hushåll är det iftast kvinnan som håller i hop och igång de sociala kontakterna. Det är kvinnan som skickar julkort, köper födelsedagspresenter och ordnar parmiddagar. Kvinnorna blir det sociala kittet i privata sammanhang eftersom kvinnor är uppfostrade med den rollen. Mansrollen innefattar inte detta på samma sätt.

Är detta problematiskt, menar du?
  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym (ankare) skrev 2016-12-08 17:34:03 följande:

Du vill alltså förändra män som inte är selektiva, hur hade du tänkt dig att ändra på dessa människor?

Hur fungerar det att uttrycka dessa åsikter vid fikabordet, i samtal med middagssällskapet och bland släktingar.

Ni med denna utbredda syn bör ju ha ett fantastiskt sexliv eftersom du säger att tjejer har sex på rutin fast de inte vill.

Du tycker alltså det är positivt att killar objektifierar tjejer, eftersom du inte vill ändra på det?

Middagsbordet? Jag kallar inte Familjeliv för ett middagsbord.
  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym (M) skrev 2016-12-08 17:54:00 följande:

Oskyldiga till vad?

I desperationssammanhang.
  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym (ankare) skrev 2016-12-08 17:57:54 följande:

Ingen är skyldig till att vissa inte lyckas förutom den enskilda individen som av något skäl inte lyckas attrahera någon.

Du bör slå upp begreppen "normer", "ideal", "förväntningar", och "könsroller".
  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym (M) skrev 2016-12-08 18:17:27 följande:

Vad känner du för tjejer egentligen?

Vad då, då? Jag gillar tjejer, men anser inte att de skall särbehandlas. I förhållanden kan de rent av vara underbara, vilket ju delvis beror på den kvinnliga könsrollen att vara omtänksam och empatisk.
  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym (ankare) skrev 2016-12-08 19:58:04 följande:

Att inte få till det med kärleksrelationer brukar som regel avspegla sig i hur personer klarar sig olika sociala sammanhang, intressanta personer har större sannolikhet att hitta en partner än de som inte utmärker sig bland andra eller de som utmärker sig på ett negativt sätt.

Jo, men varför det finns en könsskillnad där till männens nackdel. DET vore intressant att forska i. För det kan ju gärna inte vara biologiskt.
  • Anonym (Egalitarianen)
    MEE83 skrev 2016-12-08 23:32:08 följande:

Det där är en riktig mansfälla och det bör man göra allt för att undvika, man behöver träffa jaktlaget ibland.

Eller fråga frun om det blir mer sex ju fler julkort som skickas av mannen. Nej, skojar. Julkort är för övrigt passé.
Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden