• thimpan08

Njurbäckeninflammation

Kan någon av er snälla berätta hur ni hade/kände? Symtom, vart och hur de kändes?

• Svar på tråden Njurbäckeninflammation
  • Connie07

Hade symptom :hög feber,skakig,ont i ryggen när jag skulle sitta.Bleb inlagd i tre dygn på sjukhus.Tog lite tid(flera dagar)innan penicillin hjälpte.

• thimpan08
    Connie07 skrev 2016-09-07 19:39:46 följande:

Hade symptom :hög feber,skakig,ont i ryggen när jag skulle sitta.Bleb inlagd i tre dygn på sjukhus.Tog lite tid(flera dagar)innan penicillin hjälpte.

Tack för svar!

Jag måste fråga, för jag har sedan i lördags, haft/har så fruktansvärd smärta i ländryggen, upp över höger njure, fram på magen och liksom runt som ett bälte. Spelar ingen roll om jag sitter, ligger, står eller går. De gör så jädrans ont! Va på HC igår och tog urinprov, visade ingen uvi men de fanns bakterier.. ingen feber, bara 37.5. Känner mig hängig och trött. Har en enorm huvudvärk, men de har jag haft konstan sedan veckor tillbaka. Min mamma har haft njurbäckeninflammmation, och hon hade i princip lika som jag. Men jag skulle vilja höra fler liksom. Om man kan ha de utan feber tex?
  • Salt

Jag hade ingen feber, men fruktansvärt ont! Som du beskriver plus strax ovanför höger äggstock. Visade sig vara avstängd njurbäckeninflammation pga njursyen som fastnat i urinledaren.

Åk in till akuten och ge dig inte förrän de kollar med ultraljud!

• thimpan08
    Salt skrev 2016-09-07 20:01:29 följande:

Jag hade ingen feber, men fruktansvärt ont! Som du beskriver plus strax ovanför höger äggstock. Visade sig vara avstängd njurbäckeninflammation pga njursyen som fastnat i urinledaren.

Åk in till akuten och ge dig inte förrän de kollar med ultraljud!

Tack!

Jag har inte ont just där vid äggstocken, men klämmer ja på höger sida på magen så är jag liksom öm inuti, svårt att förklara. Hur behandlade dom dig?
  • Salt

Innan de hittade felet hann det bli akut... hemskickad 3 ggr med rådet att ta alvedon. Teorier om både blindtarmsinflammation och utomkvedshavandeskap ledde till ultraljud och akut perkutan pyelostomi (slang genom ryggen in i njuren och påse på benet) för att avlasta njuren, antibiotika intravenöst och tre dagar på sjukhus. Många resor till akuten mellan början av juli till mitten av september innan jag slutligen fick tid för operation och de pillade ut stenen.

• Salt

Jag visade inte hellet uvi, men hade bakterier i urinen för övrigt...

• thimpan08
    Salt skrev 2016-09-07 20:53:15 följande:

Jag visade inte hellet uvi, men hade bakterier i urinen för övrigt...

Och du hade njurbäckeninflammation alltså?
  • thimpan08

Hur såg dom på er att de va njurbäckeninflammation?

• Salt

Japp, det hade jag. Njuren var ordentligt urinfylld (i o m att det var stopp i höger urinledare), syntes på ultraljud.

Svar på tråden Njurbäckeninflammation