Njurbäckeninflammation
Kan någon av er snälla berätta hur ni hade/kände? Symtom, vart och hur de kändes?
Kan någon av er snälla berätta hur ni hade/kände? Symtom, vart och hur de kändes?
Hade symptom :hög feber,skakig,ont i ryggen när jag skulle sitta.Bleb inlagd i tre dygn på sjukhus.Tog lite tid(flera dagar)innan penicillin hjälpte.
Hade symptom :hög feber,skakig,ont i ryggen när jag skulle sitta.Bleb inlagd i tre dygn på sjukhus.Tog lite tid(flera dagar)innan penicillin hjälpte.
Jag hade ingen feber, men fruktansvärt ont! Som du beskriver plus strax ovanför höger äggstock. Visade sig vara avstängd njurbäckeninflammation pga njursyen som fastnat i urinledaren.
Åk in till akuten och ge dig inte förrän de kollar med ultraljud!
Jag hade ingen feber, men fruktansvärt ont! Som du beskriver plus strax ovanför höger äggstock. Visade sig vara avstängd njurbäckeninflammation pga njursyen som fastnat i urinledaren.
Åk in till akuten och ge dig inte förrän de kollar med ultraljud!
Innan de hittade felet hann det bli akut... hemskickad 3 ggr med rådet att ta alvedon. Teorier om både blindtarmsinflammation och utomkvedshavandeskap ledde till ultraljud och akut perkutan pyelostomi (slang genom ryggen in i njuren och påse på benet) för att avlasta njuren, antibiotika intravenöst och tre dagar på sjukhus. Många resor till akuten mellan början av juli till mitten av september innan jag slutligen fick tid för operation och de pillade ut stenen.
Jag visade inte hellet uvi, men hade bakterier i urinen för övrigt...
Jag visade inte hellet uvi, men hade bakterier i urinen för övrigt...
Hur såg dom på er att de va njurbäckeninflammation?
Japp, det hade jag. Njuren var ordentligt urinfylld (i o m att det var stopp i höger urinledare), syntes på ultraljud.
Kolla dom ditt blodtryck?