• MeAndBaby

Ni som haft mf runt v 10-11, kan det se ut såhär?

Är i v 9+6 idag och började blöda igår. Ingen som helst smärta. Började som små bruna flytningar och övergick i blod senare på em. Som en mens. Inatt verkar det inte ha kommit nåt. Nu tidigt på morgonen bara när jag torkar mig än så länge.

Efter sex för 3 dagar sen blödde jag lite, men inte så att jag behövde ha binda som nu. Dagen efter inte en droppe.

Gjorde vul för 3 v sen och såg ett levande embryo med tickande hjärta...

• Svar på tråden Ni som haft mf runt v 10-11, kan det se ut såhär?
  • Oline
    MeAndBaby skrev 2016-09-08 06:32:11 följande:

Är i v 9+6 idag och började blöda igår. Ingen som helst smärta. Började som små bruna flytningar och övergick i blod senare på em. Som en mens. Inatt verkar det inte ha kommit nåt. Nu tidigt på morgonen bara när jag torkar mig än så länge.

Efter sex för 3 dagar sen blödde jag lite, men inte så att jag behövde ha binda som nu. Dagen efter inte en droppe.

Gjorde vul för 3 v sen och såg ett levande embryo med tickande hjärta...

Jag har varit med om både missfall, och blödningar under graviditet som gått bra ändå. När jag fick missfall började det med en brun liten blödning, därefter kom det endast lite brunt blod under ca 3 dagars tid när jag torkade mig vid toabesök innan det övergick till menssmärta och röd blödning med klumpar. Konstaterades vara missfall (v 8). Jag har även genomgått en graviditet där jag blödde till och från under några veckors tid, inga jättemängder utan räckte med trosskydd, blödningarna var bruna/rosa.

Om du blöder så mycket som mens låter det tyvärr som ett mf, MEN det finns ju de som blöder så mycket och som det gått bra för. Håller tummarna för att det går bra! Jag skulle ringa gyn och se om jag kunde få en tid för vul, annars brukar de ju säga att man ska vänta några veckor och ta ett graviditetstest igen (men vem orkar vänta så länge när man är orolig).

Hoppas det går bra för dig <3
  • MeAndBaby

Tack för ditt svar. Nu verkar det ha stannat av med blod. Om man har mf blöder det väl mkt i mer än några timmar? Griper efter halmstrån känner jag...

• Carambolan

Ja, ett så sent mf blöder inte klart på bara några timmar.

• Gamlamamman

Ring gynakuten o kolla upp!

Jag hade en störtblödning i v 10. Ingen smärta men massa massa blod som sen avstannade. Började också med bruna flytningar fast ca två v innan. Jag var helt säker på att det var kört men allt var toppen och blödningen berodde förmodligen på sprucket kärl i moderkakan. Är nu i v 17.

Så kolla upp det och det kan gå bra!

Lycka till och återkom gärna om hur det gått.

MeAndBaby skrev 2016-09-08 06:57:39 följande:

Tack för ditt svar. Nu verkar det ha stannat av med blod. Om man har mf blöder det väl mkt i mer än några timmar? Griper efter halmstrån känner jag...

• Fia 28

När jag fick missfall i v 11 så började det med små blödningar i nästan en hel vecka innan störtfloden kom. 

• MeAndBaby
    Fia 28 skrev 2016-09-08 08:56:27 följande:

När jag fick missfall i v 11 så började det med små blödningar i nästan en hel vecka innan störtfloden kom. 

Hur små var dessa?

Blir gynakuten imorgon. Kommer inte våga titta.
  • Fia 28
    MeAndBaby skrev 2016-09-08 09:21:57 följande:
    Hur små var dessa?

Blir gynakuten imorgon. Kommer inte våga titta.
    Det kom lite blodblandat slem en dag, sen inget nästa, sen kanske lite mer tredje dan o sen sluta det igen. Så höll det på tills allt kom ut. 
  • MeAndBaby

Fortfarande förvirrad. Blödde lite till idag, men mindre. Sen var det bara slut på blod. Igen. Kan ju inte riktigt låta bli att tänka att om det är mf så tar väl blödningen inte pauser såhär?

• Fia 28
    MeAndBaby skrev 2016-09-08 19:31:03 följande:

Fortfarande förvirrad. Blödde lite till idag, men mindre. Sen var det bara slut på blod. Igen. Kan ju inte riktigt låta bli att tänka att om det är mf så tar väl blödningen inte pauser såhär?

För mej tog det pauser innan det satte igång ordentligt.
Svar på tråden Ni som haft mf runt v 10-11, kan det se ut såhär?