MeAndBaby skrev 2016-09-08 06:32:11 följande:
Är i v 9+6 idag och började blöda igår. Ingen som helst smärta. Började som små bruna flytningar och övergick i blod senare på em. Som en mens. Inatt verkar det inte ha kommit nåt. Nu tidigt på morgonen bara när jag torkar mig än så länge.
Efter sex för 3 dagar sen blödde jag lite, men inte så att jag behövde ha binda som nu. Dagen efter inte en droppe.
Gjorde vul för 3 v sen och såg ett levande embryo med tickande hjärta...
Jag har varit med om både missfall, och blödningar under graviditet som gått bra ändå. När jag fick missfall började det med en brun liten blödning, därefter kom det endast lite brunt blod under ca 3 dagars tid när jag torkade mig vid toabesök innan det övergick till menssmärta och röd blödning med klumpar. Konstaterades vara missfall (v 8). Jag har även genomgått en graviditet där jag blödde till och från under några veckors tid, inga jättemängder utan räckte med trosskydd, blödningarna var bruna/rosa.
Om du blöder så mycket som mens låter det tyvärr som ett mf, MEN det finns ju de som blöder så mycket och som det gått bra för. Håller tummarna för att det går bra! Jag skulle ringa gyn och se om jag kunde få en tid för vul, annars brukar de ju säga att man ska vänta några veckor och ta ett graviditetstest igen (men vem orkar vänta så länge när man är orolig).
Hoppas det går bra för dig <3