Behöver alla råd jag kan få
Behöver verkligen råd just nu. Jag har lidit av ångest och depression i flera år nu, och det blir bara värre och värre. Tog studenten för ca 3 månader sen och har nu bestämt mig för att läsa vidare, tyvärr kom jag på det lite för sent så därför får jag vänta tills våren att göra detta. Under dessa månaderna innan jag kan börja studera har jag sökt jobb. Jag har nu provjobbat som servitris i några dagar och ska nu få börja jobba där. Problemet är att jag inte riktigt trivs, det är extremt stressigt och jag tycker inte om det. Men det största problemet är att jag har sån fruktansvärd ångest, hela tiden, vilket gör att det blir nästintill omöjligt att gå till jobbet. När jag mår som sämst orkar jag knappt göra någonting, och att då gå gill jobbet där man måste vara trevlig och glad hela tiden känns omöjligt.
Min fråga är, vad ska jag göra? Ska jag strunta i detta jobbet och bara fokusera på att hitta utbildning eller ska jag fortsätta? Om jag fortsätter känns det inte som jag kommer sköta jobbet ordentligt pga mitt mående och det känns inte schyst mot dem. Och eftersom jag ändå ska läsa vidare om bara några månader känns det också oschysst mot dem att jag bara försvinner. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra och har sån fruktansvärd ångest över allt detta, har ni några tips eller synpunkter, förslag? Hade verkligen uppskattats