Inlägg från: Anonym (Sorgligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sorgligt)

Vad får soc och polis att ta ett barn direkt på BB?

På BB kom soc och polis och tog det nyfödda barnet från föräldrarna. Mamman skrek av förtvivlan. Vad leder till detta? Vad kan föräldrarna ha hunnit göra när bebisen är nyfödd och de är kvar på BB?

Någon som är insatt?

• Svar på tråden Vad får soc och polis att ta ett barn direkt på BB?
  • Anonym (Sorgligt)

Ja något sådant måste det vara men väldigt fruktansvärt att se. Mamman var så förtvivlad så det verkligen skar i hjärtat.

• Anonym (Sorgligt)

Fördtår absolut att det är nödvändigt men ändock tragiskt. Dels blir jag förbannad över att vem som helst får skaffa barn när de sedan inte kan ta hand om dem. Dels så tycker jag det är fruktansvärt att människor har valt det liv de har. Något har ju lätt dem dit sas (t.ex. drogmissbruk). Oavsett ska inte oskyldiga små barn hamna i mellan. Hoppas verkligen att barnet får en familj direkt som kommer de han/hon det hen behöver och att föräldrarna får hjälp till ett bättre liv.

• Anonym (Sorgligt)
    Anonym (Malin) skrev 2016-09-09 21:48:10 följande:

Hur tänker du det skulle stoppats? Tvångssterilisering? Handgripligen tvingas till abort?

Jag uttryckte bara min frustration över en hemsk händelse.

Men visst, en människa som inte kan ta hand om sig sjäv och aldrig någonsin kommer kunna det borde tvångssteriliseras. Människor som är missbrukare borde åtminstone tvångamatas med preventivmedel. Tragiskt med sant. För det lilla knytet som föds är också en människa med rättigheter, en väldigt skör sådan.
Svar på tråden Vad får soc och polis att ta ett barn direkt på BB?