Delar av slempropp efter sex
De två senaste månaderna av graviditeten har jag och min sambo inte haft så mycket sex, dels för att jag haft lite för mycket sammandragningar och det blivit värre efter. Det är dock inget som påverkat tappen enligt gyn: blivit undersökt två gånger. Första gången var tappen 5,1 mm och andra gången var den 4,0 mm (7 veckors mellanrum) så det var ingen fara sa de till mig.
Den sista månaden har vi bara haft två gånger, och efter varje gång så kommer delar av slemproppen. Åtminstone är jag iaf ganska säker på att det är det - de är som en slemmig gegga, påminner lite om äl-flytningar som man kan dra ut mellan fingrarna. Oftast genomskinlig med vitaktiga strimmor i, och oftast lite orange/gul-aktig i färgen.
Ibland blir det bara slemmigt när jag torkar mig och ibland kommer lite större klumpar ut.
Har svårt att tänka mig att det är sperma iaf och mina flytningar ser aldrig ut så annars!
Iaf, min fråga är om det är dumt att ha sex om detta sker? Om det kan betyda att sexet påverkar tappen något?
Jag vet att proppen kan återbildas och att det inte måste betyda att något kan starta nu, men jag börjar fundera på om tappen kanske är lättretlig eller något om delar av slemproppen lossnar efter sex?
Jag är i vecka 31 nu så jag vill inte att något ska startas än!