• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Juliii86
    Jadu skrev 2016-11-09 22:18:38 följande:
    Attans, då blir det nytt försök nästa år för oss. Men kan vara skönt med paus nu under jul oså.
    Ja, det är tråkigt att de har stängt sen förstår jag också att de vill ha ledigt och fira jul och nyår tillsammans med sin familj. Jag känner att det kanske är lika bra att man börjar nästa år med behandlingen då det kan vara en stressig månad med julklapp, maten osv. Man vill ju helst inte ha en stressig månad när man gör uttag och insättning, vad jag tycker. Men det känns som det blir nästa år eftersom de inte har hört av sig än. Nästa vecka blir det att ringa och höra med dem.
  • Juliii86
    louise17 skrev 2016-11-10 06:47:55 följande:

Yayy! Uppringd igår och ombedd komma på IVF första mötet om 6 dagar! Tror det var en avbokad tid som vi fick ta. Vi har väntat i ca 1,5-2 månad på detta samtal, så bilfärd 4 timmar bort väntar :) hoppas på snöovädret är snälla med oss i trafiken ;)

vad roligt att du blev uppringd :) då får ni köra lugnt på vägen dit.
  • Juliii86
    jagkan skrev 2016-11-10 09:58:10 följande:
    hoppas det blir snart!
    ja :) får se vad de säger nästa vecka. Åh vad roligt att du fått plus, stort grattis! Håller tummarna på att det går vägen.
  • ammela
    typjag skrev 2016-11-12 11:35:07 följande:

Officiell testdag idag!

Stort grattis!!
  • typjag
    ammela skrev 2016-11-12 11:45:23 följande:

Stort grattis!!

Tusen tack! Lycklig som få!
  • Juliii86

Officiell testdag idag!

åh så glad jag blir att fler plussar! Hoppas att jag också plussar vid nästa försök. Hur många försök blev det?
  • Niaa

Officiell testdag idag!

Grattis, så underbart!!
  • Jadu
    Juliii86 skrev 2016-11-10 20:44:33 följande:

Ja, det är tråkigt att de har stängt sen förstår jag också att de vill ha ledigt och fira jul och nyår tillsammans med sin familj. Jag känner att det kanske är lika bra att man börjar nästa år med behandlingen då det kan vara en stressig månad med julklapp, maten osv. Man vill ju helst inte ha en stressig månad när man gör uttag och insättning, vad jag tycker. Men det känns som det blir nästa år eftersom de inte har hört av sig än. Nästa vecka blir det att ringa och höra med dem.

Ja klart de ska göra det :)

V 3 blir nästa äggplock för oss.

Så känns som skönt att ha stressfri vardag tills dess. Så 2017 blir vårt år ist:)
  • typjag
    Juliii86 skrev 2016-11-12 12:40:10 följande:

åh så glad jag blir att fler plussar! Hoppas att jag också plussar vid nästa försök. Hur många försök blev det?

4 försöket!
Svar på tråden IVF-hösten 2016