Inlägg från: Fjärrkontrollen |Visa alla inlägg
  • Fjärrkontrollen

Varför pratar ingen om att ersättning är industriprocessat skräp?

Axe skrev 2016-10-08 10:28:50 följande:

Jag tycker inte man ska ge ersättning som första val bara för man inte orkar eller vill amma. Kan man inte så kan man inte.men det är ovanligt sorts skriver.

Jag fick sluta amma nör dottern var 3.5 månad ungefär för att äta en medicin som man ej fick amma på.

Mådde väldigt dåligt och tänkte en två ich tre gånger innan. Dock började vi med mat tidigt till henne så just ersättning fick hon inte så myclet av.

Vad ska man ge om man inte vill/kan amma då? Luft?
  • Fjärrkontrollen
    Axe skrev 2016-10-08 13:08:38 följande:

Vill man inte amma ska man inte ha barn. Kan man inte så kan man inte men nästan alla kan.

Så du sätter likhetstecken mellan amning och att vara en bra mamma? Man är alltså en dålig mamma om man inte ammar.

Du tycker t ex då att jag aldrig skulle få ha fötts?
  • Fjärrkontrollen
    Axe skrev 2016-10-08 13:37:49 följande:

Nej jag sätter inte likhetstecken där. Det finns många dåliga mammor.som ammar. Men är man inte redo för allt som ett barn kräver ska man inte ha barn. Man kan inte välja bort amning för sin egen skull. Helt sjukt ju!

Om man inte kan ha förståelse för att alla människor är olika så ska man inte ha barn. Du har tydligt diskvalificerat dig.
  • Fjärrkontrollen
    Axe skrev 2016-10-08 22:29:51 följande:

Seriöst, ni som har Valt Att inte amma, har nu inga vettiga argument utan bara försöker kasta skit? Det märks ju att ni inte är helt bekväma i ert val.

Självklart är det onaturligt för att barn att inte amma. Ibland behövs flaska, bra att det finns. Men att innan man ens har barn bestämma att nä, jag ska nog inte ge den maten som är ämnad för bebisen. Jag ger komjölksbaserad ersättning istället är ju helt galet!

Min BVC både sköterska och läkare säger att det går inte att jämföra ersättning med.bröstmjölk men när mammor vägrar amma finns inget alternativ. De får heller inte gå ut offentligt med att ersättning är sämre för så kan vissa mammor bli kränkta. Läkaren och bvc sköterskan var i samma rum när hon sa detta.

Ni som inte ammat?! Jag har ammat min son i 1 1/2 år. Skillnaden mellan dig och mig stavas förståelse. Det är du som har noll argument för din uppfattning om att man inte ska ha barn om man inte vill amma, inte jag. Det är du som kastar skit, jag kan ju inte hjälpa att du inte tål din egen medicin.
  • Fjärrkontrollen
    Axe skrev 2016-10-09 18:26:08 följande:

Hahaha det är kul när de som inte håller med försöker kränka mig. Jag vet precis vad jag har för i telligens då jag är medlem i mensa. Jag lämnar denna tråden nu för jag tycker ni är omöjliga att argumentera med. Tycker man inte som er är man dum i huvudet tydligen ! Haha ha en trevlig kväll!

Ja, och Elvis lever!
Svar på tråden Varför pratar ingen om att ersättning är industriprocessat skräp?