Axe skrev 2016-10-08 22:29:51 följande:
Seriöst, ni som har Valt Att inte amma, har nu inga vettiga argument utan bara försöker kasta skit? Det märks ju att ni inte är helt bekväma i ert val.
Självklart är det onaturligt för att barn att inte amma. Ibland behövs flaska, bra att det finns. Men att innan man ens har barn bestämma att nä, jag ska nog inte ge den maten som är ämnad för bebisen. Jag ger komjölksbaserad ersättning istället är ju helt galet!
Min BVC både sköterska och läkare säger att det går inte att jämföra ersättning med.bröstmjölk men när mammor vägrar amma finns inget alternativ. De får heller inte gå ut offentligt med att ersättning är sämre för så kan vissa mammor bli kränkta. Läkaren och bvc sköterskan var i samma rum när hon sa detta.
Ni som inte ammat?! Jag har ammat min son i 1 1/2 år. Skillnaden mellan dig och mig stavas förståelse. Det är du som har noll argument för din uppfattning om att man inte ska ha barn om man inte vill amma, inte jag. Det är du som kastar skit, jag kan ju inte hjälpa att du inte tål din egen medicin.