Inlägg från: Sommar15 |Visa alla inlägg
  • Sommar15

Varför pratar ingen om att ersättning är industriprocessat skräp?

Axe skrev 2016-10-08 13:37:49 följande:

Nej jag sätter inte likhetstecken där. Det finns många dåliga mammor.som ammar. Men är man inte redo för allt som ett barn kräver ska man inte ha barn. Man kan inte välja bort amning för sin egen skull. Helt sjukt ju!

Saknar man empati och hjärna så kanske man inte heller ska ha barn...
  • Sommar15
    Axe skrev 2016-10-08 13:57:33 följande:

Ja så kan man skriva när argumenten är slut.

Jag har en massa goda argument men om ditt enda är att det är "helt sjukt" om man väljer bort amning för att det skulle vara en sån sak som man bör vara redo för, annars ska man inte ha barn, så tror jag inte några argument biter på dig. Jag kommer inte ens försöka amma mitt nästa barn, tycker du jag ska avstå att försöka få ett till barn då?
  • Sommar15
    Axe skrev 2016-10-08 22:29:51 följande:

Seriöst, ni som har Valt Att inte amma, har nu inga vettiga argument utan bara försöker kasta skit? Det märks ju att ni inte är helt bekväma i ert val.

Självklart är det onaturligt för att barn att inte amma. Ibland behövs flaska, bra att det finns. Men att innan man ens har barn bestämma att nä, jag ska nog inte ge den maten som är ämnad för bebisen. Jag ger komjölksbaserad ersättning istället är ju helt galet!

Min BVC både sköterska och läkare säger att det går inte att jämföra ersättning med.bröstmjölk men när mammor vägrar amma finns inget alternativ. De får heller inte gå ut offentligt med att ersättning är sämre för så kan vissa mammor bli kränkta. Läkaren och bvc sköterskan var i samma rum när hon sa detta.

Hehe, jag har heller aldrig sagt att jag inte ammat. Det gjorde jag med min dotter i fem månader. Som tidigare person sagt - det är du som inte kan se utanför ditt eget huvud och dina fördomar!

Kan ta ett annat exempel - tycker du en ammande mamma med depression är bättre än en glad fungerande mamma som ger flaska? Är ju inget medicinskt per definition men otroligt vanlig anledning till flaskmatning.
  • Sommar15
    Axe skrev 2016-10-09 07:21:03 följande:

Men är man så deprimerad kanske man inte ska ha barn just då? Att växa upp med psykiskt sjuk förälder är inte roligt - jag vet!

Pratar om de som inte varit det förut men blivit just pga amning.
  • Sommar15
    Axe skrev 2016-10-09 07:43:20 följande:

Fast är man så labil så tycker iaf inte jag och faktiskt många med mig, att man inte ska ha barn just då.

Antingen matat man sitt barn som.man bör eller så väntat man tills man är redo.

Labil? Om du varit helt och fullt frisk innan så kan du ju inte veta att det ska hända? Det är verkligen lönlöst att diskutera med dig, du verkar ju helt världsfrånvänd. "tycker iaf jag" ja gör det du, jag tror inte de som flaskmatar precis bryr sig vad du tycker.
Svar på tråden Varför pratar ingen om att ersättning är industriprocessat skräp?