Inlägg från: Mooomin |Visa alla inlägg
  • Mooomin

Ni som syr barnkläder.

Vad ska du köpa för maskin?

Jag syr mycket och handlar på tyg.se och ohlsons tyger. Kolla in reatygerna!

• Mooomin

Är det en vanlig symaskin, dvs inte en overlock/coverlock? Jag har en overlock/coverlock och till den har jag en bandkantare. Heeeelt ovärderligt! :D Vet inte om det finns till vanliga symaskiner men skulle tro att det borde finnas något liknande. Att slippa sitta och nåla kantband är guld värt! Sen har en skärmatta/kniv varit bra oxå, så det går snabbt att skära till kantband.

mocha8676 skrev 2016-09-13 16:00:39 följande:

Ska Skaffa mig, eller få en ny Brother ds120 när jag fyller 30 år i dec!! Har du tips på tillbehör man måste ha för att sy barnkläder? Tror jag har koll på det mesta.. Ska kolla tyg.se.. Har kollat in ohlsons redan som hade fina reatyger. Ska kolla där irl nästa gång jag besöker Karlstad.

• Mooomin
    mocha8676 skrev 2016-09-19 16:13:56 följande:

Det är en vanlig symaskin. Ska kolla upp bandkantare, skärmatta/kniv!

Vart får man tag på "ritningar"/mallar av barnkläder? :)

Mönster till kläder brukar jag ta från "Ottobre" tidningarna. De säljs i vissa affärer och det går även att kolla igenom och beställa äldre nr från hemsidan. Ett tips är oxå att gå till biblioteket och låna hem och rita av mönstren.. Ibland behöver man bara ett plagg från en tidning, kan kännas lite ovärt att köpa hela tidningen då!
Svar på tråden Ni som syr barnkläder.