• Anonym (Oscar)

Min sambo är försvunnen

Jag och min sambo har haft det lite kämpigt. Hon är gravid men klarar inte av att jobba för besvären och hon kan knappt klara vardagen hemma. Mycket press ligger på mig för försäkringskassan dröjer med utbetalning till henne.

Hon har varit på så dåligt humör till och från. Kan knappt skämta med henne utan att hon blir tvärarg eller börjar grina. Man kan säga att hon inte är så stabil. Hon har också haft sämre tålamod med våra barn sedan tidigare och knappt kunnat leka med dom. Så sa jag till henne i torsdags att hon får ta och fixa sitt humör eller åka till någon släkting ett tag för här kan hon inte gå och drälla. När jag kom hem från jobb på fredagen var hon borta. Telefonen är avstängd. Kort och körkort har hon med sig en knappt pengar på kortet så att hon kan tanka bilen.

Kan inte se att hon tagit med sig kläder eller att någon väska saknas. Hon har släkt långt bort. Ca 30 mil tror jag. Så mycket bensin har hon inte i bilen.

Har försökt att anmäla henne försvunnen men polisen sa att jag mer eller mindre har slängt ut henne så dom kan inget göra. Hon är vuxen och får göra vad hon vill säger dom.

Inget ljud från henne på hela helgen. Är så jävla orolig. Vet inte om något hänt eller om hon håller sig borta bara. Har aldrig hänt förut. Hon kan inte ens sova utan mig säger hon. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min sambo är försvunnen
  • Anonym (Bella)

Men ring alla hon känner? Vem som helst kan ju ha svischat så att hon kunde tanka..

• Anonym (Släkten)

Kontakta släkten för att se om hon är där eller de vet något är väl ett bra första steg?

• gamlapappan

Självklart har man rätt att hålla sig undan frivilligt, men polisens svar är konstigt/orimligt om de inte vet att hon är i livet. Det skulle ju kunna vara så att hon åkt till sommarstugan och tagit livet av sig. Det är en tråkig möjlighet som polisen ju måste räkna med.

Jag skulle kontakta polisen igen och försöka anmäla henne försvunnen samtidigt som jag skulle fråga om de känner till om hon är i livet/håller sig undan frivilligt.

• Anonym (Men)

Men var är era övriga barn ?

• Anonym (Oscar)

De andra barnen är från tidigare förhåölanden och åkte till sina andra föräldrar i fredags. Jag lämnade på dagis på morgonen och deras andra föräldrar hämtade där. Problemet är att jag aldrig har träffat eller pratat med någon av hennes släktingar. Varken syskon eller föräldrar. Hon pratar inte om dom och har aldrig nämnt något namn. Hon umgås heller inte ed någon av sina gamla vänner utan är ganska ensam. Därför blir jag ännu mer orolig. Hon har ingenstans att ta vägen. Någon stuga eller så har vi inte.

• Madame M

Sätt dig ner och gör en lista på alla du kan komma på, sen letar du nummer och ringer, exet, vänner, arbetskamrater familj etc.

Sen ringer du polisen igen, minst var 24e timme eller så tills du får tag på henne eller hjälp.

• Anonym (Men)

Har hon Facebook .. Skriv till alla vänner där

• Klickerträna

Men usch.
    Ja, ring alla du kommer på.
    Ring hennes jobb direkt imorgon och fråga när hon senast var där/om hon dyker upp imorgon som hon ska.

Kan du se hennes telefonräkning med mobilnummer på? Kolla upp det. Och ring isf de nummer hon brukar ringa.

Missing people?
    Barnens andra förälder?
    Har hon kontaktat barnen?

Kontakta hennes vänner på facebook, kolla om du kan, hennes internethistorik. Vad har hon varit inne på? Nåt hotells hemsida? Osv.

Och ring såklart polisen igen!
    Vägrar de så gå till tidningen?

• Anonym (Vänta lite..)

Det där är ju det klassiska att man inte saknar kossan innan båset är tomt. Du ber henne att åka iväg till "någon släkting" och när hon lämnar huset så undrar du var hon tagit vägen? Utgår från att du visste att släktingarna bor ca 30 mil iväg, varför säger du då såna dumheter om du inte ville hon skulle åka? Jag förstår polisen, de har inte möjlighet att leta efter folk som har gett sig iväg när de blivit ombedda att göra det. Du däremot borde vända på varje sten och inte sitta här och beklaga dig. Samtidigt som du letar bör du be för att hon inte skadat sig själv efter att du kastat ur dig dumma ord isf att erbjuda henne hjälp.

• Klickerträna
    Klickerträna skrev 2016-09-11 20:36:16 följande:

Men usch.
    Ja, ring alla du kommer på.
    Ring hennes jobb direkt imorgon och fråga när hon senast var där/om hon dyker upp imorgon som hon ska.

Kan du se hennes telefonräkning med mobilnummer på? Kolla upp det. Och ring isf de nummer hon brukar ringa.

Missing people?
    Barnens andra förälder?
    Har hon kontaktat barnen?

Kontakta hennes vänner på facebook, kolla om du kan, hennes internethistorik. Vad har hon varit inne på? Nåt hotells hemsida? Osv.

Och ring såklart polisen igen!
    Vägrar de så gå till tidningen?

Oj, hon jobbar alltså inte. Stryk det då. Om hon inte är vän med nån på jobb som kan veta nåt.
Svar på tråden Min sambo är försvunnen