• Anonym (Oscar)

Min sambo är försvunnen

Jag och min sambo har haft det lite kämpigt. Hon är gravid men klarar inte av att jobba för besvären och hon kan knappt klara vardagen hemma. Mycket press ligger på mig för försäkringskassan dröjer med utbetalning till henne.

Hon har varit på så dåligt humör till och från. Kan knappt skämta med henne utan att hon blir tvärarg eller börjar grina. Man kan säga att hon inte är så stabil. Hon har också haft sämre tålamod med våra barn sedan tidigare och knappt kunnat leka med dom. Så sa jag till henne i torsdags att hon får ta och fixa sitt humör eller åka till någon släkting ett tag för här kan hon inte gå och drälla. När jag kom hem från jobb på fredagen var hon borta. Telefonen är avstängd. Kort och körkort har hon med sig en knappt pengar på kortet så att hon kan tanka bilen.

Kan inte se att hon tagit med sig kläder eller att någon väska saknas. Hon har släkt långt bort. Ca 30 mil tror jag. Så mycket bensin har hon inte i bilen.

Har försökt att anmäla henne försvunnen men polisen sa att jag mer eller mindre har slängt ut henne så dom kan inget göra. Hon är vuxen och får göra vad hon vill säger dom.

Inget ljud från henne på hela helgen. Är så jävla orolig. Vet inte om något hänt eller om hon håller sig borta bara. Har aldrig hänt förut. Hon kan inte ens sova utan mig säger hon. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min sambo är försvunnen
  • Anonym (Vänta lite..)

Men vänta! Ringa missing people och tidningar för att polisen inte för något? Kanske ringa släktingarna han tyckte "älsklingen" skulle åka till först? Kanske ringa sjukhus inkl psyk? Och kanske han bör tänka efter hur han tilltalar någon som han är trött på men genast saknar när hon inte finns kvar.

Klickerträna skrev 2016-09-11 20:36:16 följande:

Men usch.

Ja, ring alla du kommer på.

Ring hennes jobb direkt imorgon och fråga när hon senast var där/om hon dyker upp imorgon som hon ska.

Kan du se hennes telefonräkning med mobilnummer på? Kolla upp det. Och ring isf de nummer hon brukar ringa.

Missing people?

Barnens andra förälder?

Har hon kontaktat barnen?

Kontakta hennes vänner på facebook, kolla om du kan, hennes internethistorik. Vad har hon varit inne på? Nåt hotells hemsida? Osv.

Och ring såklart polisen igen!

Vägrar de så gå till tidningen?

• Klickerträna
    Anonym (Vänta lite..) skrev 2016-09-11 20:41:11 följande:

Men vänta! Ringa missing people och tidningar för att polisen inte för något? Kanske ringa släktingarna han tyckte "älsklingen" skulle åka till först? Kanske ringa sjukhus inkl psyk? Och kanske han bör tänka efter hur han tilltalar någon som han är trött på men genast saknar när hon inte finns kvar.

Såklart.
    Men får man inte napp där eller inte kan få tag i namn/nummer så hade iaf inte jag låtit bli att ringa polisen som sista lösning.
    Är man orolig så är man.
    Och just nu hjälper det ju inte att han gräver ner sig i vad han inte borde sagt.
    Det får han ta sen.
    Nu måste hon ju lokaliseras asap.
  • Anonym (Vänta lite..)

Jo visst är det så, men min gissning är att hon antingen är på psyk eller hos kvinnojouren för att få hjälp med att komma bort från en osympatisk man som bara gnäller på henne och ber henne dra när hon uppenbarligen mår väldigt dåligt. Det är lite sent för ts att komma och gnälla nu. Min gissning är även att polisen vet mer än de säger till ts, och att de därför inte "vill" ta anmälan om försvunnen person, men visst där kan jag ha fel.

Klickerträna skrev 2016-09-11 20:45:29 följande:

Såklart.

Men får man inte napp där eller inte kan få tag i namn/nummer så hade iaf inte jag låtit bli att ringa polisen som sista lösning.

Är man orolig så är man.

Och just nu hjälper det ju inte att han gräver ner sig i vad han inte borde sagt.

Det får han ta sen.

Nu måste hon ju lokaliseras asap.

• Anonym (Lisa)

"Hon har ingen"... Brukar du vara trevlig mot henne annars?

• Anonym (T)

Får obehagliga Mats Alm-vibbar av detta :/

Typ att ts vet om att polisen kommer kolla hans dator när sambon är funnen död och då finns denna tråd som "bevis" för att han inte bragt henne om livet. Något stämmer inte :(

• Anonym (Bella)
    Anonym (T) skrev 2016-09-12 00:53:28 följande:

Får obehagliga Mats Alm-vibbar av detta :/

Typ att ts vet om att polisen kommer kolla hans dator när sambon är funnen död och då finns denna tråd som "bevis" för att han inte bragt henne om livet. Något stämmer inte :(

Exakt vad jag tänkte! Och hur kan man göra nån gravid men aldrig ha frågat om vad hennes familj heter? Trams.
  • gamlapappan

Eftersom polisen inte verkar vara det minsta intresserad av att leta efter henne så är sannolikheten stor att hon frivilligt håller sig undan och att det är känt för polisen. Att TS skulle mördat henne och att detta skulle vara en del i en cover-up är nog extremt osannolikt.

• Anonym (Oscar)

Jag är ingen mördare!

Jag vet att det var dumt att säga så till henne men det rann över. Hon har varit så arg för småsaker och reagerat kraftigt utan någon förklaring. Vi har ett bra förhållande annars och har aldrig bråkat om något. Jag vet att hon inte har kontakt med sin familj och jag har respekterat det. Vet också orsaken till det och har inte pressat henne att prata om det. Därför har jag inte frågat mer ingående vad dom heter eller vilka adresser dom bor på.

På sitt senaste jobb var hon vikarie men blev fimpad när hon berättade att hon skulle ha barn och blev sjukskriven på det. Graviditeten var oplanerad men vi har kämpat på hittills och försökt göra det bästa av det. Hon har aldrig umgåtts med någon utanför jobbet förutom en gammal kollega från ett jobb honnhade för flera år sedan. Har försökt få kontakt med honom sedan igår kväll.

Att jag blir orolig är väl inte konstigt.

Jag vet att hon har väldigt lite pengar och att hon inte skulle ta sig långt bort.

Jag vet att hon egentligen inte borde köra bil alls när hon inte har mycket känsel på högersidan i kroppen. Jag vet att hon tyckte mycket om att gå i skogen förut. Är rädd att hon försökt göra det nu och att något hänt för hon har svårt att gå och har mycket sammandragningar.

Hon äter inte antidepressiva eller någon annan medicin än allergitabletter och alvedon mot smärta.

Allt det berättade jag för polisen. Då är det frustrerande att inte få hjälp att hitta henne.

Hon har inte facebook eller liknande så att kontakta folk där kan jag inte heller göra. Jag fick panik och började googla men vet inte i vilken ände jag ska börja när jag inte har något att gå på. Idag har jag sjukskrivit mig och ska till polisstationen 9.30 och jag hoppas dom kan göra en anmälan då.

• Anonym (Eva)

Har du kollat runt på hotellen? Hon kanske tagit in på något. Man brukar inte betala förrän vid utcheckning så det kan vara en möjlighet.

• LadyViolette
    "Hon har också haft sämre tålamod med våra barn sedan tidigare och knappt kunnat leka med dom"

Så du ber henne dra eftersom hon inte har något tålamod till att LEKA med barn som faktiskt inte ens är hennes, utan bara dina sen tidigare?
    Hon kanske tröttnade på att vara din slav. Ta hand om dina egna barn du har satt till världen och kräv inte att din gravida sambo ska ta ansvar som är ditt.
Svar på tråden Min sambo är försvunnen