Vad gör ni på fredagskvällar?
Vad gör ni på fredagskvällar? Vad äter ni?
Känner mig fantasilös.
Vad gör ni på fredagskvällar? Vad äter ni?
Känner mig fantasilös.
Vi brukar inte laga någon riktig middag på fredagar alls, utan man får önska vad man vill ha och så gör vi plockmat av det som man kan äta när som under kvällen man blir hungrig.
Beror lite på, ofta något hyfsat lättlagat. Nu till hösten kan det bli skaldjur eller någon stekt fisk. Sommartid kanske grillat kött och en sallad.
Vi äter vanlig vardagsmat på fredagar. Kommer hem samma tid som andra vardagar, så mer speciellt mat äter vi lördag/söndag. Brukar inte göra något särskilt heller, annat än att det är ok att barnen är uppe lite senare. Brukar väl bli nån film eller ett spel tillsammans, eller kanske en sen tur till parken. Nu under varma kvällar har vi ofta tagit pokemonpromenader tillsammans.
Vi äter något extra gott. Tar ett glas vin eller någon öl. Ibland blir det en lugn hemmakväll man är ju trött efter en arbetsvecka och ibland träffar vi vänner och spelar kort, lyssnar på musik. Nu har jag ju inga barn som bor hemma längre men när de var små så var fredagskvällen myskväll med god mat, godis och film i soffan :)
Vi har matkasse varannan vecka och då sparar vi det festligaste alternativet till fredagen.
Varannan fredag får barnen önska och ifall ingen kommer på något så tar vi tacos för det gillar alla.
Barnen får ta en läsk (33 cl flaska) och ibland tar vi en öl eller ett glas vin, men det är verkligen inte varje fredag.
Oftast ser vi på något tillsammans på TV efter maten, just nu kör vi förra veckans Doobidoo på play, det uppskattar alla. Det ska vara något med musik eller fart i, så minstingen kan dansa loss. Eller blir det en barnfilm. Oftast blir det popcorn till.
När de små lagt sig vid 20, så tittar största barnet och vi på lite komedier, gärna serier!
Vi har alltid tacomys på fredagarna
Väldigt ofta (för ofta för miljön) äter vi en rejäl köttabit med nån slags potatis och sås. Gärna vin till.
Om vi ska äta sent kan vi ha lite chark och ost-plock innan.
Vi är en barnfamilj så oftast någon bekant mat som vi vet dom gillar, typ lax i ugn eller tacos. Ibland lokala pizzerian då äldsta alltid beställer pasta bolognese. Vi gör inget speciellt men alla märker att stämningen är mer avslappnad. Ingen stress för att man ska iväg med lämning, hämtning och jobb dagen därpå. Barnen brukar få vara uppe någon timme extra och titta på Disney Channel.
Tillägger att vi har en 9-åring och hon äter samma som oss.
Vi gör inte så mycket mer än hänger runt köksbordet och drar oss mot soffan efter middagen. Ibland vill dottern se 4:ans fredagsunderhållning och då kollar vi på det.
I den Kjellströmska familjen tar vi på oss myskläder, äter något gott men snabblagat, ibland hämtmat. Sedan film, godis och läsk i soffan. Enda dagen i veckan som jag får dricka läsk, så gott! Ibland jobbar jag fredagkvällar också eftersom jag jobbar skift.