• Duckan

Sockerberoende så det smäller om det!

Det är bara att sätta igång med löpning ts. Det du behöver är bra skor. Vill du ha lite hjälp på traven så kan du ta hem en 5k app och följa den.
    När gubben kommer hem 17 så sticker du ut på en tur. Svårare än så är det inte.

Jag är 3 cm längre än du och låg på 56 kg för tre år sen. Började äta GI-inriktad kost och sprang. I början orkade jag inte inte så långt, men sakta men säkert ökade antalet km. (2015 sprang jag marathon) Det tog lite tid, men jag gick ner och minskade antalet cm. Jag är fortfarande inte helt smal, men jag är över 40 och min förbränning suger.
    Dock är kosten a och o för viktnedgång, men motion hjälper till.

• Duckan

Det låter mer som undanflykter. Laga mat som räcker i två dagar så är det bara att värma på om inte karln kan laga mat själv nån gång i veckan. Ät tillsammans när du kommer hem, eller så äter du själv efter ditt pass den dagen.
    Inte har vi andra mer tid över än er utan man får pussla när man jobbar.
    Varför kan han ha sina söndagar ostörda men du har inte 30 min över på veckodagarna? Du har väl 30 min över på lördagar i alla fall då antar jag?

• Duckan

Jag ser att det jag skriver låter hårt, men jag var likadan innan jag tog tag i min förändring. Det fanns inte tid bla bla bla, men det är ju likadant för alla barnfamiljer med tiden. Ge och ta, men tid finns om du vill.

• Duckan

Jag tycker att det låter som undanflykter, eller att du gör problemet större än vad det är, men låt gå. Lördagarna då? Om han har hela söndagen för sig själv bör du ha tid för träning på lördagarna då?

Om jag ska springa (jag gör det före middag) står jag ombytt och klar kl 17 och sticker ut medan maken lagar mat. Då börjar passet så fort jag kliver ut genom dörren istället för att lägga tid på att gå till gymet. Det gör jag på lunchen.
    Vill du ha att kortare men effektivt pass, kör Almenäs-pokalen. Tar ca 15 min.
    Övningarna går att variera: http://jessicaalmenas.com/2016/08/09/almenas-pokalen/

Men som första åtgärd, sluta köp läsk.

• Duckan

maratontjejen, tack, jag har ju själv varit där. Lagom tjock och lat

Ts, om du är hemma om dagarna har du möjlighet till raska pw´s med vagnen. Det är en god början. Kanske du kan testa några löpsteg med den också?

Svar på tråden Sockerberoende så det smäller om det!