Inlägg från: maratontjejen |Visa alla inlägg
  • maratontjejen

Sockerberoende så det smäller om det!

Jag tycker du ska börja löpträna, bästa sättet enligt mej att minska centimeter runt midjan, höft, rumpa och lår. Drick inte dina kalorier, drick vatten. Dessa två råd är en bra start. Jag tränar varje dag kl. 06.00 då jag springer 5 km. innan mina barn vaknar.

• maratontjejen
    trilskas skrev 2016-09-14 10:56:25 följande:
    30 min?! Tar ju inte direkt det.
    1. Byta om (hemma eller i gym)
    2. Träna
    3. Duscha - oftast med barn om det blir dusch hemma
    4. På med kläder

Absolut inte undanflykter. Men behöver ju minst 1-2 timmar för träningen per gång. Jag vägrar äta själv, hellre skippar jag maten (ätstörning tidigare så jag känner jag måste äta med maken för att kunna äta. Äter knappt något då jag går hemma på dagarna. Så tråkigt och på ett sätt jobbigt äta själv). Och då de bör äta vid 17.30-18 för att sedan bada, varva ner och sedan sova så kan vi inte rubba deras mattid heller.

Träning får i så fall bli efter att barnen somnat. Men då vill vi plocka undan och umgås som par också. (Har tex aldrig barnvakt för nöjes skull utan underhåller förhållandet kvällstid).
    Jag skulle inte rekommendera att du börjar på gym. Börja med något enkelt, åter igen löpträning. Jag lovar, det tar inte 1-2 timmar. På med kläder, 2 minuter. Jogga 3 kilometer 25 min i början. Hem, ta en snabb dusch 5 minuter. En halvtimme om dagen kan du börja med, du har tid.
  • maratontjejen
    Duckan skrev 2016-09-14 11:08:33 följande:

Jag tycker att det låter som undanflykter, eller att du gör problemet större än vad det är, men låt gå. Lördagarna då? Om han har hela söndagen för sig själv bör du ha tid för träning på lördagarna då?

Om jag ska springa (jag gör det före middag) står jag ombytt och klar kl 17 och sticker ut medan maken lagar mat. Då börjar passet så fort jag kliver ut genom dörren istället för att lägga tid på att gå till gymet. Det gör jag på lunchen.
    Vill du ha att kortare men effektivt pass, kör Almenäs-pokalen. Tar ca 15 min.
    Övningarna går att variera: http://jessicaalmenas.com/2016/08/09/almenas-pokalen/

Men som första åtgärd, sluta köp läsk.

Håller med Duckan i allt hon skriver här, ta hennes råd TS!
Svar på tråden Sockerberoende så det smäller om det!