• Anonym (Ts)

Ska JAG betala?????

Soc omhändertog mitt barn och barnet bor i familjehem sedan 2 år.

Nu fick jag ett brev att man som förälder till omhändertaget barn ska betala underhåll.

Helt sinnessjukt! Dom kidnappar mitt barn och jag ska BETALA för det???!!!!!

Har för låg lön så jag fick en dom på noll kronor, men hela grejen stör mig!

Min lön är 26 tusen, men jag betalar ca 2000 per månad i resor eftersom barnet bor hemma varannan helg. Jag betalar även mobil, internet och ALLA kläder! Jag betalar de utlandsresor vi åker på. Jag betslar mat och uppehälle för alla kompisar som kommer till mig. Jag betalar barnets hobby, allt betalar jag. Familjehemmet får minst 15000 för inget!!!

• Svar på tråden Ska JAG betala?????
  • Anonym (Katrina)
    Anonym (Ida) skrev 2016-09-18 16:53:59 följande:
    TS skriver att hon va sjuk när barnet "togs". Hon kallar det även kidnappning så det låter ju verkligen inte som någon frivillig placering och barnet kallas a-barn.... Det låter utan tvekan som det är TS som brustit i föräldraskapet då.
    Att du tolkar det så betyder inte per automatik att det är så.
    Jag har ingen aning om hur det verkligen är, lika lite som du.

Det jag däremot vet är att äldre barn, ungdomar, kan ställa till det för sig så katastrofalt att de måste byta miljö helt enkelt.
  • Anonym (Katrina)
    Uttran skrev 2016-09-18 17:10:22 följande:
    Om du hade tagit dig tid att läsa vad ts skrivit istället för att hoppa på mig hade du själv sett att det är ett barn det handlar om och inte en tonåring.

Som du själv säger tar inte socialen barn utan orsak, ts måste ha gjort något gräsligt för att bli av med barnet då det inte handlar om en frivillig placering. Jag behöver inte veta exakt hur ts har misshandlat eller försummat sitt barn för att förstå ungefär vad som har hänt. Jag tycker inte man ska tassa på tå runt personer som ts. Det är barnet det är synd om och som är offret här.
    Jag har läst vad ts skrivit, har läst om det igen nu och ingenstans ser jag någon uppgift på hur gammalt hennes barn är.
    Upplys mig gärna.

Vad är det då som "ungefär" kan ha hänt enligt dig?
  • Anonym (Ts)
    Uttran skrev 2016-09-18 17:10:22 följande:

Om du hade tagit dig tid att läsa vad ts skrivit istället för att hoppa på mig hade du själv sett att det är ett barn det handlar om och inte en tonåring.

Som du själv säger tar inte socialen barn utan orsak, ts måste ha gjort något gräsligt för att bli av med barnet då det inte handlar om en frivillig placering. Jag behöver inte veta exakt hur ts har misshandlat eller försummat sitt barn för att förstå ungefär vad som har hänt. Jag tycker inte man ska tassa på tå runt personer som ts. Det är barnet det är synd om och som är offret här.

Du har fel i precis allt du skriver!

Jag har varken misshandlat, försummat eller på något sätt skadat mitt barn någonsin!

Det gäller en tonåring och inget litet barn. Soc har aldrig klagat på min föräldraförmåha, tvärtom!

Mer än så tänker jag inte skriva om oss då det är en tämligen unik situation som jag inte tror skett tidigare någonsin i Sverige! Punkt och nu lämnar jag tråden!
  • Anonym (Katrina)
    Anonym (Ts) skrev 2016-09-18 17:44:18 följande:
    Du har fel i precis allt du skriver!

Jag har varken misshandlat, försummat eller på något sätt skadat mitt barn någonsin!

Det gäller en tonåring och inget litet barn. Soc har aldrig klagat på min föräldraförmåha, tvärtom!

Mer än så tänker jag inte skriva om oss då det är en tämligen unik situation som jag inte tror skett tidigare någonsin i Sverige! Punkt och nu lämnar jag tråden!
    Lycka till ts!
  • Uttran
    Anonym (Katrina) skrev 2016-09-18 17:14:53 följande:

Jag har läst vad ts skrivit, har läst om det igen nu och ingenstans ser jag någon uppgift på hur gammalt hennes barn är.

Upplys mig gärna.

Vad är det då som "ungefär" kan ha hänt enligt dig?

Spelar det någon roll om barnet är 5 år eller 10 år? Det är ingen tonåring utan ett barn, det framgår tydligt i trådstarten och inläggen ts skriver.

Som jag sa har ts försummat eller misshandlat barnet, det är vad som har hänt.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Katrina) skrev 2016-09-18 16:40:09 följande:

Det är inte bara småbarn som tas av soc, när det handlar om de små så ligger problemet hos föräldrar. Inga barn tas bara hux flux utan först försöker man ju få till en annan lösning.

När det kommer till äldre barn, läs tonåringar, så behöver problemet inte ligga hos föräldrar. Ungdomar kan ställa till det rätt "bra" utan föräldrarnas inblandning.

Vi vet inte hur gammal ts barn är, vi vet inte heller orsakerna. Så att sitta och döma ut ts som du gör är mycket illa.

Du borde skämmas.

Om du läser det TS skriver så skriver hon att barnet togs då hon var "sjuk". Så visst ligger problematiken hos TS baserat på vad hon skriver.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Katrina) skrev 2016-09-18 18:36:59 följande:

Haha, läs vad ts skrivit. Det är en tonåring!

Du är knäpp, jag har inget mer att säga dig.

Läs inlägg 52 där hon skriver att hon var "sjuk".

I vilket inlägg har hon skrivit att det är en tonåring det handlar om?
  • Anonym (Katrina)
    Anonym (Va) skrev 2016-09-18 18:49:26 följande:
    Läs inlägg 52 där hon skriver att hon var "sjuk".

I vilket inlägg har hon skrivit att det är en tonåring det handlar om?
    Inlägg 68.
  • Anonym (C)

Synd att ts har lämnat oss. 
    Hade varit intressant att få veta varför barnet omhändertogs, om det är så som ts skriver att hen inte har brustit i sin föräldraförmåga.
    Vad exakt är det då som har hänt? 
    Att ts skriver att barnet är kidnappat tyder på en vanföreställning, och en oförmåga att samarbeta med soc, det är svårt att samarbeta med nån som man anser har kidnappat ens barn.
    Inställningen lär vara rätt färgad av den uppfattningen och det ligger ts och hens barn i fatet att ts har den inställningen.
    Självklart är föräldrar försörjningsskyldiga för sina barn oavsett vart dom befinner sig. 

• Anonym (Va)
    Anonym (Katrina) skrev 2016-09-18 18:54:53 följande:

Inlägg 68.

Ah, i efterkonstruktionen.
Svar på tråden Ska JAG betala?????