• Emelieeme

Gravid... Snälla hjälp

Hej

Det är så att jag plussade förra veckan hos min bm. Och det var svagt så vi boka in en tid till en vecks fram.

Så var där idag. Berättade även detts

I tisdag hade jag bruna flyttningar i trosan. Inget mer

Sen blev det onsdag kom där bruna flyttningar på kvällen.

Så idag när jag var ovh tog test blev drt starkt plus. Och så brättade jag om mina flyttningar och har mensvärk ofta. Hon trodde inte de var något.

Ni till de som oroar mig. Satt på möte hela kvällen. Nu när jag kom hem så var där färskt blod i Trosan. Håller jag på att få missfall ?

• Svar på tråden Gravid... Snälla hjälp
  • Carambolan

Omöjligt att säga. En del har blödningar men ändå friska graviditeter, men det kan lika gärna vara början till missfall. Bara att vänta och se.

• Cyanea

Tyvärr omöjligt att säga. Det finns massor med blödningar man kan få som är helt ofarliga för graviditeten, men det finns även en risk att det är missfall. Det är inte mycket att göra heller, så här tidigt kan man knappt se något på ultraljud. Det enda man kan göra är att vänta och se. Tester är tyvärr inte helt pålitliga heller för att se hur det går, man kan plussa starkt i flera veckor efter ett missfall. De kan bli negativa på en gång, men de måste inte bli det. 

Jag håller tummarna för att allt är bra med lilla pyret. Lycka till! 

Svar på tråden Gravid... Snälla hjälp