• Kissekatten912

Trött och sjuk

Hej!

Jag behöver verkligen råd!

Jag är gravid i v 15 och mitt illamående har fortfarande inte gått över. Jag har nu blivit förkyld och jag orkar verkligen inte mer.

Jag kan inte äta, dricka eller har ork till något. Jag har precis börjat ett nytt jobb och det blir ju skit nu.

Vad ska jag göra!? Har gjort allt för att försöka bli av med illamåendet som hållit i sig sen v9 men det funkar ju inte, har även fått lergigan Comp, men funkar inte.

Blir galen!! Vill bara krypa ihop och dö i ett hörn någonstans.

• Svar på tråden Trött och sjuk
  • Fia 28

Jag tycker också dedär banden fungerade bra. De ska tas på före du ens stiger upp ur sängen och ha på dem hela dagen. Allt illamående försvinner inte, men tar iaf bort alla toppar. 

• megapixeln

Jag klarar mig inte utan dom på natten, tror jag haft på mig mina i 2 dygn utan att ta av dom men flyttar på dem upp och ner Tungan ute

• Loppan84

Tycker postafen funkade bättre än lergigan. Men man blir trött men hellre sova än illamående. Pröva def?

Mitt blev gradvis bättre i vecka 16-17, i vecka 15 höll jag också på att knäckas. Förmodligen går ditt över också inom de närmsta 1-2 veckorna det gör det för de allra allra flesta - så håll ut och försök tänka att det blir bättre.

Antar att du redan gör allt det vanliga som att äta nått och dricka vatten innan du reser dig upp ur sängen (också för att tex kissa) och äter ofta och lite etc?

Det bästa hade varit om du kunde blivit sjukskriven EB vecka och vila. Stress (också mental typ "jag känner mig dålig på mitt nya jobb) är inte positivt för illamåendet. Du är ju så pass långt nu också att du kan berätta på jobbet och förklara dig. En kort sjukskrivning nu kan va en investering som gör att du klarar att jobba resten av graviditeten.

Svar på tråden Trött och sjuk