Inlägg från: CarroAN |Visa alla inlägg
  • CarroAN

Ta ner kakelugn?

Har hittat ett radhus som jag är intresserad av att köpa. Men i vardagsrummet står en kakelugn som inte faller mig i smaken alls och som jag utan tvekan kommer vilja ta bort. Någon som har erfaranhet utav det? Är det så enkelt att händiga släktingar kan hjälpa mig med det eller behöver man professionell hjälp? Och vad pratar vi om för pris på det i så fall?

• Svar på tråden Ta ner kakelugn?
  • CarroAN
    Noname00 skrev 2016-09-16 17:21:03 följande:

Jag tror det finns firmor som köper den mot att de får montera ned den själv.

Det låter ju toppen. För den ser ju ut att vara i fint skick, bara att jag inte gillar den stilen =)
  • CarroAN
    Nyfikna72 skrev 2016-09-16 17:28:15 följande:

Är det verkligen en riktig murad kakelugn då? Det hör ju inte till vanligheterna att man murar upp såna i radhus direkt.

Så här ser den ut, har sett flera av de här radhusen och det är vanligare att man satt in en typ kamin. Men detta är väl en kakelugn?

• CarroAN

Jag tycker egentligen också att den är fin, den passar bara inte min stil. Min pappa blev typ arg när jag sa att jag ville ta bort den haha.

Det står att det är en Kronspis, huset är byggt 73 men den här är nog nyare, den är inte insatt i samband med bygget i alla fall. Ägarna kan ju såklart ha satt in den strax därefter men de andra husen har inte en sådan.

Svar på tråden Ta ner kakelugn?