• Nij06

Panik!!! Jätte orolig att något är fel!

Jag är gravid i vecka 22 och upptäckte för någon vecka sedan att mina bröst är väldigt röda samt mycket varma. Tänkte inte mer på det förrän ikväll när jag visade dom för min sambo. Jag tänkte att det kanske är en vanlig åkomma när man är gravid så jag googlade. Skulle inte gjort det innan läggdags!!!! Det första och det mesta som kom upp på symtomen var om en elakartad bröstcancer som kallas för ibc som visat sig genom röda, svullna och ömma bröst. Även att det kunde bli apelsinhud. Jag har allt förutom att de är ömma. Gjorde en bröstförminskning för 3 år sedan och har.därför inte tänkt på hur huden sett ut då den är lite ärrad och annorlunda längs snitten.

Snälla säg att det finns andra här som haft röda och varma bröst under graviditeten och att det varit helt normalt! . Jag trodde först det kunde bero på att det samlades mkt blod i dom då de har växt flera storlekar och blivit väldigt tunga!

Är så extremt orolig nu ;( ;( ;(

• Svar på tråden Panik!!! Jätte orolig att något är fel!
  • 8airam8

Brösten förändras jättemycket under en graviditet. Google är inget diagnosverktyg, och du har sannolikt inte drabbats av cancer. Du är gravid och sprängfylld med hormoner. Om din oro skulle kvarstå på måndag så rekommenderar jag närmsta vårdcentral för vidare remittering om det behövs kollas. Förmodligen är det helt normalt.

• Amanda84

Men snälla du, varför sitter du på ett forum om du är så orolig? Ska du göra det resten av graviditeten också? Ring 1177 så fort du är det minsta orolig så kan de lugna eller hänvisa dig vidare.

Svar på tråden Panik!!! Jätte orolig att något är fel!